• iloveyou

    En vacker kyrka?

    Hej!
    Jag gifter mig i sommar och har ännu inte hittat en kyrka! Vi letar efter en kyrka med mycket grönt kring och som har en
    "klassisk stil" ( bänkar på sidan en lång gång till altarert, stora portar...)
    Vi tittade lite på sundbybergs kyrka som är hur vacker som helst och precis som vi vill ha det. problemet är att det inte är så mycket grönska  kring, och vi önskar att ha en manlig präst, varför kan jag inte direkt svara på inte för att det är fel på en kvinnlig och det är inget krav men fick vi välja skulle vi vilja ha en manlig. Några förslag?

  • Svar på tråden En vacker kyrka?
  • Chicita

    I vilket område letar du kyrka? 

    Jag kan rekommendera 2 här i Borlänge, men det kanske inte är riktigt rätt ort ;)  

  • Eingel

    Vi har haft dop i Adelsö Kyrka. Otroligt vacker liten kyrka. Dopfikat hade vi vid Munsö kyrka som också ser väldigt fin ut. Grönområden finns också runt Tyresö kyrka.

    De kanske ligger helt fel till, men fina är de :)

  • Utvandrare

    Österhaninge kyrka ligger ju en bit utanför stan, men är jättevacker, klassisk och ligger i grönska. Jag kan inte svara på om de har manliga eller kvinnliga präster.

  • iloveyou
    Chicita skrev 2014-03-28 15:16:57 följande:

    I vilket område letar du kyrka? 

    Jag kan rekommendera 2 här i Borlänge, men det kanske inte är riktigt rätt ort ;)  


    Nej det blir nog lite långt att åka för gästerna :) vi letar efter en kyrka i stockholmsområdet :)
  • Chicita
    iloveyou skrev 2014-03-31 08:23:27 följande:
    Nej det blir nog lite långt att åka för gästerna :) vi letar efter en kyrka i stockholmsområdet :)
    Hehe jag misstänkte det ;) 
    Eftersom du skrev ut namnet på en kyrka så drog jag ju slutsatsen att det var i det området du letade.
    Men man kan ju aldrig vara säker. För vissa är det ju viktigast att hitta exakt rätt kyrka - eller exakt rätt plats på en strand osv oavsett landskap eller ens land ibland :)
    Så bäst att förtydliga ;)

    Du har fått många bra svar ovan i alla fall.
    Lycka till med letandet :)  
  • iloveyou
    Chicita skrev 2014-03-31 10:24:44 följande:
    Hehe jag misstänkte det ;) 
    Eftersom du skrev ut namnet på en kyrka så drog jag ju slutsatsen att det var i det området du letade.
    Men man kan ju aldrig vara säker. För vissa är det ju viktigast att hitta exakt rätt kyrka - eller exakt rätt plats på en strand osv oavsett landskap eller ens land ibland :)
    Så bäst att förtydliga ;)

    Du har fått många bra svar ovan i alla fall.
    Lycka till med letandet :)  
    Ja  jag håller med det är ju lite olika beroende på vad man värdesätter :) Tack för hjälpen i alla fall!
Svar på tråden En vacker kyrka?