• Äldre 25 Mar 22:49
    3531 visningar
    11 svar
    11
    3531

    Stavfel, skicka ändå?

    Åh det är så typiskt, jag har korrläst inbjudan, sambon och hans mamma har gjort det och tjejen som designat dem har gått igenom dem. Nu är de tryckta och betalade - och då ser jag ett stavfel i infotexten på baksidan. Istället för Handelsbankenkonto står det "Handelsebankkonto". Skulle ni skickat ut ändå?

  • Svar på tråden Stavfel, skicka ändå?
  • Äldre 25 Mar 23:20
    #1

    Äh, gör något roligt av det. En lös lapp med inbjudan som säger att försten som hittar det gömda stavfelet vinner ett paket kaffe av högsta kvalitet?

  • kouki
    Äldre 25 Mar 23:22
    #2
    Fru Lindau skrev 2014-03-25 23:20:22 följande:

    Äh, gör något roligt av det. En lös lapp med inbjudan som säger att försten som hittar det gömda stavfelet vinner ett paket kaffe av högsta kvalitet?


    Haha :D
  • Äldre 25 Mar 23:23
    #3

    Med ett så "obetydligt" stavfel skulle jag absolut skicka ut dem ändå. Frågan är hur många som ens kommer se det?

  • Äldre 25 Mar 23:26
    #4

    Åh, eller att ni sedan inbjudan trycktes har bytt till Handelsbanken. Dock samma kontonummer!

  • Äldre 25 Mar 23:44
    #5

    Äsch vi hade missar vi också.
    Bland annat i festprogrammet ;) (men även i inbjudan) trots flera vändor igenom korrekturläsning.
    Ingen av gästerna reagerade, det var först tredje eller fjärde gången jag la upp bild här på BT (på nya uppmaningar om "visa din...." ) som någon reagerade över felet.

    Så kör på du
    Här är omslaget till vårt festprogram.
    Ser du felet? :) 


     

  • Äldre 25 Mar 23:51
    #6

    Vi upptäckte också ett mindre stavfel när vi precis gjort klart inbjudan. Nu hade vi möjlighet att ta loss papperet och klistra på nytt. Men om jag var er skulle jag skickat ut endå

  • Äldre 26 Mar 08:07
    #7

    Jag skulle ha skickat ut inbjudan ändå, tror inte att någon reflekterar över det. :)


    Chicita skrev 2014-03-25 23:44:14 följande:

     


    Hehe, det tog ett tag innan jag såg ditt stavfel. Men det är ju ett roligt mine :P

        
  • Äldre 26 Mar 08:48
    #8
    Carro87 skrev 2014-03-26 08:07:02 följande:

    Hehe, det tog ett tag innan jag såg ditt stavfel. Men det är ju ett roligt mine :P   


    Jepp... minet är bra men kort ibland så det funkar bra ;) 
  • Äldre 26 Mar 10:28
    #9

    Skönt att ni inte tycker det är en så stor grej, och man fattar ju vad som menas. Jag skickar iväg inbjudningarna och på webbsidan så skriver jag rätt text.

    Chicita det tog flera omläsningar och att jag läste vad ni skrev här ovan om mine innan jag såg stavfelet! :) 

  • Äldre 26 Mar 16:40
    #10
    jessi85 skrev 2014-03-26 10:28:55 följande:

    Chicita det tog flera omläsningar och att jag läste vad ni skrev här ovan om mine innan jag såg stavfelet! :) 


    Ja det tog ju ett par år innan någon påpekade det över huvud taget ;) 
    Så då kändes det inte så allvarligt när det väl hittades :)

    Det var lite det jag ville poängtera.
    Alltså att det inte ens är säkert att man tänker på det. :)
    Och just i TS fall så tror jag det är rätt lugnt :)  
  • Äldre 26 Mar 17:47
    #11

    Oj. Jag såg direkt. Jag är nog lärarskadad.... :P Haha.

    Men on topic så tycker jag absolut inte felet är så stort.. skicka ut det ändå! :) 


    1 augusti 2015
Svar på tråden Stavfel, skicka ändå?