• Äldre 24 Mar 17:33
    5483 visningar
    10 svar
    10
    5483

    Jämtlandsbrudar 2015

    Någon fler än jag och min m2b som tänker träda fram till altaret 2015?
    Här kan vi dela med oss av frågor, funderingar och tips fram till den stora dagen :)

  • Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2015
  • Äldre 24 Mar 18:17
    #1

    Jag tror vi tänker det vi med :) om inte huset kostar för mycket ;)

  • Äldre 24 Mar 19:59
    #2

    Oooh får jag vara med? Gifter mig 29 december 2014 så det är ju nääästan 2015, :)

  • Äldre 24 Mar 22:34
    #3

    Hur långt har ni kommit i er planering? Vi har det mesta klart i tanken men återstår ju att få det planerat och genomfört :)

    Kyrka och plats för festen är bestämt iaf :)

  • Äldre 25 Mar 22:19
    #4

    Vi har inte gjort mer än bokat kyrka, bokat restaurang/vandrarhem och skickat ut save-the-date. :) mina stora huvudbryn just nu är ring och klänning!!

  • Äldre 26 Mar 09:25
    #5

    Vilken kyrka har ni bokat?

    Ska du hyra eller köpa klänning?

  • Äldre 27 Mar 21:18
    #6

    Vi har inte bokat någonting alls, men har tänk en massa...

    Vi har vridit och vänt på alla möjliga alternativ. Kyrkligt ( i min blivandes "hemkyrka") eller borgerligt (utomhus vid bryggan i stugan). Restaurangsittning, bygdegård eller lada. Tre rätters, buffé eller pick-nick... Ja, ni ser.

    Jag tycker att det skulle vara mysigast att vara i stugan och vigas utomhus i typ skymningen. Jag funderar på om vi skulle ha någon typ av picknick-korgar med plockmat och bubbel i. På kvällen skulle jag vilja typ grilla korv och dansa till härlig musik i vår lada. Men, nu bestämmer ju inte jag helt själv ;)

    Hur går era tankar kring era bröllop? :) 

  • Äldre 28 Mar 15:21
    #7

    Vi vill ha kyrkligt bröllop, rätt traditionellt. Båda två vill att min pappa ska leda in mig i kyrkan.

    Jag vet inte om jag ska beställa en klänning från de populära kinasidorna eller hyra en, antingen här i stan eller om man åker ner till Sundsvall.

    Fest efteråt på stocketitt då vigseln blir i Frösö kyrka.

    Vet inte än hur vi ska göra med maten, catering, buffé, smörgåstårta??

  • Äldre 28 Mar 20:03
    #8

    Vi har bokat ovikens gamla kyrka. Vi håller middag och fest på Persåsen så den ligger nära och bra till hands. Sen är det ju en så otroligt fin kyrka!!

    Jag kommer nog köpa en, men jag är inte främmande för att hyra om den jag vill ha finns! Att köpa på kinasida kommer jag inte göra. Är det någon gång jag vill handla med säkra kort är det när det gäller min brudklänning! Däremot funderar jag och tärnorna på att beställa deras klänningar från Kina. :)

    Ring på fingret - det låter som du bor i Östersund?

  • Äldre 29 Mar 08:05
    #9

    Det stämmer att jag bor i Östersund :)

    Nä jag är också tveksam till kinasidorna, inspiration kan man ju få därifrån men som du säger Johanne så är klänningen så viktig så jag vill nog gärna prova och känna på den innan

  • Äldre 6 Apr 21:08
    #10

    Provade klänningar igår på ateljé Lilia på kyrkgatan. Hon är hur fantastisk och rolig som helst, för att inte prata om duktig med klänningar!!

    Rekommenderar varmt alla jämtlandsbrudar att gå till henne!

Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2015