• Äldre 24 Mar 12:18
    2358 visningar
    2 svar
    2
    2358

    Save the date till bröllop utomlands?

    Jag och sambon har bestämt oss för att gifta oss på en strand i Thailand i januari 2018.
    Japp, det är ungefär hundra år kvar (eller okej, ca 3 år kvar) men vi började prata om det här med Save the date.
    Vi kommer inte kunna betala resan eller boende för de inbjudna, så därför vill vi meddela om bröllopet i god tid så de som vill kan hinna spara ihop pengarna eftersom det kostar en hel tdel.
    Vi har pratat lite löst om detta med våra familjer, så de är helt med på noterna att börja lägga undan pengar för resa + boende.

    Vår tanke är att skicka ut "Heads up!" eller något liknande redan i höst, där det bara står att vi kommer att gifta oss på en strand i thailand januari 2018.
    Sen skicka ut "Save the date" ca 1 år-6 månader innan bröllopet och där ha med det exakta datumet. 
    Och ca 3 månader innan skicka ut de "riktiga" inbjudningarna med exakta tider mm.  

    Hur låter detta?
    Alla tankar och tips är välkomna!

    Vi bjuder ju självklart på maten och festen efteråt, samt att vi tänkte hitta på någon kul aktivitet med de gäster som vill någon dag innan bröllopet. Presenter kommer vi inte önska oss alls, de som vill lägga den enorma summan pengar på detta är mer än nog i present till oss.

    Tack!
     

  • Svar på tråden Save the date till bröllop utomlands?
  • Äldre 24 Mar 14:20
    #1

    Jag tycker att det är en bra idé, vi ska göra ngt liknande eftersom vi får långväga och utländska gäster framöver.
    Man vill ju att alla ska kunna ha möjlighet att vara med och då är en tidig heads up en bra idé tycker jag. Har själv missat bröllop förr pga sena inbjudningar och inte haft ekonomin 3 månader innan att kunna resa....
    Lycka till!  

  • Äldre 23 Aug 12:14
    #2

    Jag vet inte om det behövs skickas ut kort tre gånger... Kanske eftersom det är så långt kvar, men det kanske känns som "glöm för guds skull inte vårt bröllop". Vet inte. Vi ska gifta oss på Malta i sommar och skickade ut inbjudningar nu, tio månader innan. Vi har bara datumet och platsen klar, men tänkte att detaljer som tider, meny m.m. kan man berätta för om eftersom gästerna kommer att vara på plats några dagar innan och vi hinner umgås med dem.

    Om jag var ni skulle jag nog skicka typ "spara månaden och året kort" tidigt, och sedan inbjudan med datum så fort ni vet det, fast inte hur långt ifrån som helst

Svar på tråden Save the date till bröllop utomlands?