• Äldre 19 Mar 15:42
    4813 visningar
    20 svar
    20
    4813

    Mobilspel!

    Spelar ni några roliga mobilspel? Jag har precis laddat ned ett ordspel som heter Anagram som verkar jättekul. Annars så spelar jag mest ordspel överlag faktiskt. Ruzzle är roligt också =) Det anagramspelet går att ladda ner på www.playanagram.com

  • Svar på tråden Mobilspel!
  • Alylly­ra
    Äldre 19 Mar 15:58
    #1

    Jag spelar The Simpsons:Tapped Out, vilket jag tycker är jättekul!

    Sen är jag väldigt förtjust i Äventyr/Hidden Object-spel, så jag spelar massvis av spel från t.ex. Alawar (Weird Park, Twisted Land m.fl.) och Fire Maple (Lost City, Mosaika m.fl.)

    Ruzzle har jag spelat lite grann, mest för att jag inte haft något annat kul för mig. Även Plants vs Zombies funkar bra på telefonen tycker jag. Och Carcassone och Settlers också. 

  • Äldre 25 Mar 09:40
    #2

    Oj det var många spel. Har många att testa nu =) Tack för tipsen!

  • Äldre 25 Mar 11:35
    #3

    Jag spelar också äventyr/hidden object spel. Jag har även fastnat i "story träsket"
     Farm Story, Castle Story, Homedesign Story...  Ett annat spel som jag faktiskt tycker är kul är Underworld Empire som nog räknas som ett "killspel"

  • Äldre 26 Mar 10:53
    #4

    Vad roligt! Ordspel är min grej, har alltid varit vass på Alfapet :D 

    De andra spelen känns lite svåra :S

    Är det här väl?


     

  • Äldre 26 Mar 11:02
    #5

    Quizkampen
    Style Me Girl
    Candy Mania
    Hidden objects: mystery crimes
    Songpop
    Words in a pic 


  • Äldre 27 Mar 10:43
    #6
    daniiel skrev 2014-03-26 11:02:12 följande:

    Quizkampen
    Style Me Girl
    Candy Mania
    Hidden objects: mystery crimes
    Songpop
    Words in a pic 


    Quizkampen var länge sen jag spelade, det måste jag ju ladda ner igen :D Vi ser ut att ha samma smak på mobilspel iallafall.
  • Äldre 7 Apr 14:41
    #7
    Alyllyra skrev 2014-03-19 15:58:40 följande:

    Jag spelar The Simpsons:Tapped Out, vilket jag tycker är jättekul!

    Sen är jag väldigt förtjust i Äventyr/Hidden Object-spel, så jag spelar massvis av spel från t.ex. Alawar (Weird Park, Twisted Land m.fl.) och Fire Maple (Lost City, Mosaika m.fl.)

    Ruzzle har jag spelat lite grann, mest för att jag inte haft något annat kul för mig. Även Plants vs Zombies funkar bra på telefonen tycker jag. Och Carcassone och Settlers också. 


    Haha testade Simpsonspelet :D Det var ju roligt !
  • Alylly­ra
    Äldre 7 Apr 14:51
    #8
    Ullevi skrev 2014-04-07 14:41:13 följande:
    Haha testade Simpsonspelet :D Det var ju roligt !
    Ha, ja, akta dig för att dras in alltför långt bara ;)

     
  • Äldre 7 Apr 18:19
    #9

    Spelade word ett tag eller vad det heter. Tröttnade när alla andra började. Förstår inte grejen med att ha spel i mobilen. För mig ska mobilen kunna ta emot samtal, jag ska kunna ringa folk och kunna sms ;) Så när jag köpte mobilen innan den jag har nu så skulle säljaren snacka om kamera blabla. Han verkade förvånad när jag sa att mobilen inte ska ha en kamera ;) Och touch hatar jag! Snart bli det dags för en ny mobil eftersom maken tycker att om man har haft en mobil två år så är den jättegammal haha Då är det hans uppgift att hitta en med knappar. Den jag har nu gillar jag för folk frågar om jag har en BlackBerry ;) Så nästa blir nog en sån.

  • Äldre 7 Apr 18:23
    #10

    I mitt huvud var inlägget betydligt kortare haha. Fingrarna leker för fullt :)

  • Äldre 7 Apr 18:33
    #11

    Hahaha och för mig är kamera jätteviktigt i mobilen, plus touch. Jag tycker knappar är så jobbigt att skriva med :P


  • Äldre 7 Apr 18:53
    #12
    daniiel skrev 2014-04-07 18:33:29 följande:

    Hahaha och för mig är kamera jätteviktigt i mobilen, plus touch. Jag tycker knappar är så jobbigt att skriva med :P


    Jag tycker jättemycket om min Galaxy SIII men jag saknar verkligen knapparna från min gamla Sony Ericsson. Jag har hållt på att trilla ner för flertalet trappor pga jag gillar att gå och smsa. Det gick ju jättebra med knappar, fungerar inte alls med touch. :P
  • Äldre 7 Apr 19:15
    #13

    Med knappar går det tusen gånger fortare att skriva :) Touch är smetigt och kladdigt och jag vet inte hur många gånger jag har kastat makens mobil åt något håll när han vill att jag ska svara på ett sms han har fått :p För mig så ska en mobil ha knappar :D iPhone skulle aldrig falla mig in att skaffa med tanke på att det enda jag hör är negativa ord. En tjeje i klassen beställde en sån och när hon väl fick den var det bara svordomar som kom ur hennes mun haha. Gick en vecka och sen bytte hon igen.

  • Äldre 10 Apr 13:53
    #14
    TheD skrev 2014-04-07 19:15:39 följande:

    Med knappar går det tusen gånger fortare att skriva :) Touch är smetigt och kladdigt och jag vet inte hur många gånger jag har kastat makens mobil åt något håll när han vill att jag ska svara på ett sms han har fått :p För mig så ska en mobil ha knappar :D iPhone skulle aldrig falla mig in att skaffa med tanke på att det enda jag hör är negativa ord. En tjeje i klassen beställde en sån och när hon väl fick den var det bara svordomar som kom ur hennes mun haha. Gick en vecka och sen bytte hon igen.


    Haha det är en vanesak det där med touch tror jag, jag skulle aldrig kunna gå tillbaka till knappar igen. Supernöjd med min iPhone :D 
  • Äldre 11 Apr 10:06
    #15
    Isabelles skrev 2014-04-10 13:53:01 följande:
    Supernöjd med min iPhone :D 
    Jag också, har inte haft det förut, men bytte till en förra sommaren och kommer nog stanna kvar med iphone :)
  • Äldre 11 Apr 15:27
    #16

    Har ni spelat Free Flow? Man ska koppla ihop prickar av olika färger och fylla hela rutan med "linjer". Det är iaf jättekul. :)

  • Äldre 14 Apr 13:58
    #17
    swdnchick skrev 2014-04-11 15:27:50 följande:

    Har ni spelat Free Flow? Man ska koppla ihop prickar av olika färger och fylla hela rutan med "linjer". Det är iaf jättekul. :)


    Det låter kul, ska kolla =) 

    Jag har börjat spela Smash Hit som går ut att man ska skjuta kulor och klara sig genom banor, jättesnyggt spel som är gratis men värt 15 kr om man inte vill börja om från början igen :D
  • Äldre 15 Apr 14:13
    #18
    Alyllyra skrev 2014-04-07 14:51:20 följande:
    Ha, ja, akta dig för att dras in alltför långt bara ;)

     
    Haha jag ska försöka, jag brukar fastna i mobilspel lite för länge ibland har jag märkt :D
  • Äldre 17 Apr 10:55
    #19
    daniiel skrev 2014-04-11 10:06:27 följande:
    Jag också, har inte haft det förut, men bytte till en förra sommaren och kommer nog stanna kvar med iphone :)
    Min pappa bytte ut sin Blackberry nu mot en iPhone, tillomed han tycker att den var lättare att hantera. Då har han ju en iPad sen innan så det kanske sitter i =)
  • Äldre 8 Oct 01:31
    #20

    tTrr


    1
Svar på tråden Mobilspel!