• Äldre 15 Mar 11:07
    3206 visningar
    5 svar
    5
    3206

    Vilken färg går ihop med cream/beige

    Jag tänkte göra egna inbjudningskort. Korten är dubbelvikta, creamfärgade men jag vet inte vilken färg jag ska ha på korten invändigt. Tänkte skriva ut texten på ett cardstock papper och fästa invändigt. Temat är natur, lavendel (lila). Jag hittar inget bra och är rädd att det kanske blir för mycket, någon som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Vilken färg går ihop med cream/beige
  • Äldre 15 Mar 11:46
    #1

    Varför inte ha lavender på insidan då det är er temafärg?

    här är lite olika förslag
    www.google.se/search&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7S4kU7iIDbDV4QTgxoGoAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=923#q=invitationcard+cream+and+lavender&tbm=isch&imgdii=_ 

  • Äldre 15 Mar 11:54
    #2

    Alla färger passar bra ihop med beige/creme :) Eftersom du tänkt skriva ut texten på det papper som ska vara inuti, så är det kanske bra om det inte är en alltför mörk färg. Varför inte ljust lila?, som är er temafärg. Annars kanske en ljus grön/pastellgrön, eller åt hållet beige/naturfärgat/latte som inte är exat samma nyans som det yttre papperet, utan kanske lite mörkare?

    Jag vet inte vad såna där papper brukar finnas i för färger iofs... Beror ju lite på utbudet också.

    Nu kanske ni redan köpt material, men om inte, så har ni kikat på färdiga inbjudningar att beställa annars? Om du inte hittar något papper som du känner passar.

    Nåväl, såhär tänkte jag, med ljust papper utanpå och ett lila inuti med texten på.


  • Äldre 15 Mar 11:54
    #3

    Kan inte se hela länken

  • Äldre 15 Mar 11:57
    #4

    det är en bildsökning på google "invitationcard cream and lavender"
     

  • Äldre 15 Mar 12:05
    #5

    Men kanon, mina kort är precis i den färgen!

Svar på tråden Vilken färg går ihop med cream/beige