• Äldre 13 Mar 13:31
    1246 visningar
    2 svar
    2
    1246

    Transport åt gästerna?

    Funderar på det här med transport för gästerna mellan kyrkan och lokalen. Är det nått man är "skyldig" att fixa eller är det ok att låta gästera förflytta sig för egen maskin? Vår (troliga) lokal ligger ca 4 km från kyrkan så det tar inte mer än ca 10 min att åka. Vad kostar det att hyra en buss egentligen? Eller är taxi bättre? Kommer vara ca 43 gäster. Hur många kan man förvänta sig ta sin egen bil?

  • Svar på tråden Transport åt gästerna?
  • Sosofi­e
    Äldre 13 Mar 15:58
    #1

    På vårt bröllop kommer vi inte behöva ha någon transport eftersom att vigsel och fest kommer att vara med 50 m avstånd :P
    Men på alla bröllop jag har varit på där det har varit transportsträcka har man fixat transport själv, antingen på plats eller innan. Dock tycker jag att det är viktigt att man skriver i inbjudan att det är så. På ett bröllop vi var på stod det inte i inbjudan vilket ledde till en hel del förvirring. Vi fick till slut skjuts av en annan gäst men jag tycker man borde veta det innan. På ett annat stod det i inbjudan att man vid OSA skulle säga till om man inte hade skjuts så skulle de försöka ordna det till vigseldagen så de samordnade i princip alla skjutser. Supersmidigt :) 

  • Äldre 13 Mar 16:27
    #2

    Vi har ca 3 km mellan kyrkan och festlokalen, och vi har inte tänkt att hyra in någon buss till det! Förväntar mig faktiskt att folk tar sina bilar till kyrkan eller blir skjutsade, sen får kanske någon köra två gånger för att alla ska komma till festlokalen. :)

Svar på tråden Transport åt gästerna?