• Äldre 10 Mar 11:42
    3748 visningar
    21 svar
    21
    3748

    Är du vänlig och gillar att hjälpa andra? Då kanske du är en av våra nya guider!

    Hej hej!

    Vi söker nu ett antal medlemmar som vill vara guider här på Bröllopstorget.
    Som guide ska du vara vänlig och bemöta andra på ett bra sätt och villig att hjälpa medlemmar, nya som gamla tillrätta samt hålla ett extra öga ute i vårt forum.
    Låter detta som något för dig? Solig
    Mejla i så fall till forumvard@familjeliv.se

    Ha det gott
    Charlotte

  • Svar på tråden Är du vänlig och gillar att hjälpa andra? Då kanske du är en av våra nya guider!
  • Äldre 10 Mar 12:13
    #1

    Är det någon ersättning inblandat eller är det "pro bono"?


  • Äldre 10 Mar 13:38
    #2
    Sörön10 skrev 2014-03-10 12:13:16 följande:
    Är det någon ersättning inblandat eller är det "pro bono"?
    Hej hej!

    Det utgår ingen ersättning utan det är ett förtroendeuppdrag
  • Alylly­ra
    Äldre 10 Mar 14:31
    #3

    Det vore intressant att höra lite mer om vad ni har tänkt ska ingå i uppdraget?

    Är det bara "att finnas till hands" vid frågor?
    Får man möjlighet att tex rensa i trådar och ta bort reklam, eller gäller samma kontakt med moderatorerna som för alla andra medlemmar?
    Det jag egentligen är ute efter är om det är ett slags "moderator light" uppdrag eller vad det är ni har tänkt er?

  • Himla
    Äldre 10 Mar 18:00
    #4

    Ny här och inte så bevandrad men glad, vänlig och serviceminded är jag ju.... Vad behöver man för meriter?

  • Aniara­4
    Äldre 10 Mar 18:40
    #5
    Alyllyra skrev 2014-03-10 14:31:57 följande:
    Det vore intressant att höra lite mer om vad ni har tänkt ska ingå i uppdraget?
    Jag undrar samma sak! Vara vänlig och bemöta andra på ett bra sätt hoppas jag att samtliga medlemmar eftersträvar. Förklara hur saker funkar gör väl den första som ser frågan. Anmäla spam och urspårade inlägg likaså. Och hyfsat ofta går väl folk in och säger nåt om någon beter sig illa i en tråd.

    Så vad skulle skillnaden vara? En titel som gör att medlemmar förväntas lyssna mer om en guide säger "skärp dig" eller om vilken annan medlem som helst gör det? Några befogenheter att själv direkt plocka bort spam, som Alyllyra undrade över? Eller handlar det enbart om en högre grad av krav eller i alla fall viss förväntan att vara aktiv, hålla koll och rapportera överträdelser regelbundet och i alla/många trådar istället för att göra det när man själv känner för det (som många av oss redan gör)? Och varför skulle vi i så fall jobba gratis mer än vi redan gör (t.ex. med spamrapportering)?

    Med andra ord: What's in it for me?
  • Äldre 10 Mar 19:58
    #6

    Jag tolkar det som är att man gör i princip samma sak som vi som är aktiva redan gör nu (kanske speciellt vi som varit här länge och kan sidan) - bara att vi är presenterade på ett ställe så att nya medlemmar vet vart dom kan vända sig med frågor som aktiva medlemmar kan svara på *typ*

    Inget betungande alltså. Möjligtvis att man kanske tar på sig att kika igenom lite trådar man inte annars skulle gått in i. Men så mycket mer än så är det nog inte... Glad

    Vet inte om jag egentligen får skriva ut det, men det lär väl inte vara hemligt så länge till i alla fall.
    Jag blev tillfrågad för ett par veckor sedan och tackade ja till detta.
    Jag har dock inte uppfattat det som att vi får några särskilda befogenheter. Men jag tror inte att det är riktigt färdigplanerat än och därför kanske det verkar lite luddigt.

    Vi skulle få mer information när det var dags att sätta igång detta. 

  • Äldre 10 Mar 20:06
    #7

    har mailat!

  • Äldre 11 Mar 10:44
    #8
    Alyllyra skrev 2014-03-10 14:31:57 följande:
    Det vore intressant att höra lite mer om vad ni har tänkt ska ingå i uppdraget?

    Är det bara "att finnas till hands" vid frågor?
    Får man möjlighet att tex rensa i trådar och ta bort reklam, eller gäller samma kontakt med moderatorerna som för alla andra medlemmar?
    Det jag egentligen är ute efter är om det är ett slags "moderator light" uppdrag eller vad det är ni har tänkt er?
    Hej hej!

    Guiderna kommer att ha en nära kontakt med mig. Jag kommer att starta en sluten grupp där alla guider kan samlas, diskutera och ställa frågor till varandra men även mig.
    Tanken är att ni ska finnas till hands ute i trådar. Diskutera som vanligt i de trådar ni finner intressanta men även svara på frågor om någon medlem behöver hjälp.
    Guiderna har även möjlighet att anmäla inlägg som de tycker bryter mot forumreglerna. Jag tror att det kommer bli en rolig och trevlig grupp glada BT:are
  • Äldre 11 Mar 10:44
    #9
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-03-10 20:06:20 följande:
    har mailat!
    Kanoners! Solig
    Jag har svarat dig!
  • Äldre 11 Mar 10:48
    #10
    Aniara4 skrev 2014-03-10 18:40:01 följande:
    Jag undrar samma sak! Vara vänlig och bemöta andra på ett bra sätt hoppas jag att samtliga medlemmar eftersträvar. Förklara hur saker funkar gör väl den första som ser frågan. Anmäla spam och urspårade inlägg likaså. Och hyfsat ofta går väl folk in och säger nåt om någon beter sig illa i en tråd.

    Så vad skulle skillnaden vara? En titel som gör att medlemmar förväntas lyssna mer om en guide säger "skärp dig" eller om vilken annan medlem som helst gör det? Några befogenheter att själv direkt plocka bort spam, som Alyllyra undrade över? Eller handlar det enbart om en högre grad av krav eller i alla fall viss förväntan att vara aktiv, hålla koll och rapportera överträdelser regelbundet och i alla/många trådar istället för att göra det när man själv känner för det (som många av oss redan gör)? Och varför skulle vi i så fall jobba gratis mer än vi redan gör (t.ex. med spamrapportering)?

    Med andra ord: What's in it for me?
    Tanken är väl att vi utöver redan engagerade medlemmar också har guider som syns i forumet.
    Allt för att underlätta för medlemmar som behöver råd.
    Det är ett service-uppdrag där det gäller att bemöta medlemmar på ett bra sätt och t.ex anmäla påhopp om man som guide stöter på det.
    Som guide bidrar du till ett trevligare forum och jag är övertygad om att vi kommer att bli ett härligt gäng guider.
Svar på tråden Är du vänlig och gillar att hjälpa andra? Då kanske du är en av våra nya guider!