• lk09nni

    Killkompisar och möhippor?

    Hej!

    Jag har gått en rätt mansdominerad utbildning och har hamnat i ett kompisgäng där majoriteten är killar. Vi umgås ofta tillsammans med deras flickvänner - men jag är egentligen den enda tjejen i gänget. Förutom dessa killpolare har jag egentligen bara två "egna" tjejbästisar från när jag växte upp, plus min killes kompisars flickvänner och hans tjejkompisar. I ärlighetens namn umgås vi alla mest tillsammans och är verkligen inte uppdelade efter kön. Många av mina allra närmaste vänner är killar. Och många av min killes närmaste vänner är tjejer. 

    Min ena bästis har börjat fråga lite om möhippa och vilka hon ska bjuda, men jag vet inte riktigt hur jag ska svara... Det ska ju egentligen vara en "tjejkväll" men det känns jättekonstigt att bjuda mina killkompisars flickvänner men inte dem... Ska de på svensexan? Och ska hon bjuda min killes tjejpolare? Och hans polares flickvänner, vad händer med dem? 

    Har inte gett några råd ännu men undrar bara lite hur ni andra gör. Tycker egentligen det här med könsuppdelade möhippor känns sjukt förlegat, men å andra sidan är det ju mycket förlegade traditioner i bröllopsvärlden...

  • Svar på tråden Killkompisar och möhippor?
  • Chicita

    Vi hade en svenhippa med bara våra marskalker och tärnor så det är väl kanske inte något som är relevant om ni ska ha separata Glad

    Men jag tycker att du talar om att du vill ha en kväll med dina vänner oavsett om det är killar eller tjejer
    Och så ger du en lista på alla som är bjudna (kanske markerar lite extra vilka som är dina vänner.

    Sen kan du släppa det hela till henne.
     

  • sofiemagdalena

    jag har varit på möhippa som haft killar med då de varit nära vänner till bruden och likaså har min sambo varit på en svensexa som haft en tjej med då hon var nära vän med brudgummen.. inget konstigt tycker jag! det viktiga är ju att man har sina närmsta vänner där!

  • TheD

    Det är väl klart att killar kan vara på en möhippa och tjejer på svensexa. Jag tycker det är löjligt att det endast "får" vara ett kön med på vardera grej. Har man kompisar av det motsatta könet så betyder det lika mycket som om det vore av samma (ditt) kön.


     


    :)

  • 090208

    Givetvis ska killar få vara med! Man bjuder sina roligaste kompisar, oavsett vad de har mellan benen.

  • Lenblo

    Möhippan är till för att fira mön, dvs bruden. Om det kommer möer (ogifta väninnor) på hippan är ganska oväsentligt. Men jag antar att de skippade männen vid det obligatoriska badandet förr.

Svar på tråden Killkompisar och möhippor?