• Äldre 27 Feb 03:06
    1791 visningar
    2 svar
    2
    1791

    Söndagsbröllop

    Hej, finns det några andra söndagsbrudar där ute?

    Vi är inte så medvetna om det där med traditioner, så när vi tittade på datum tyckte vi att en söndagseftermiddag i juli skulle vara trevlig att förgylla med ett litet bröllop. Nu har jag lärt mig att de flesta gifter sig på lördagar, men vi håller fast vid vår söndag. Är det någon annan här som tänker likadant? 

  • Svar på tråden Söndagsbröllop
  • Äldre 27 Feb 07:17
    #1

    första gången jag gifte mig så gifte jag mig en söndag.  Det gick bra då vi gifte oss tidigt på dagen (kl 14) och sen bara hade middag efteråt. Det blev ingen sen kväll då vi anpassade oss efter att det faktiskt var söndag och arbetsdag dagen därpå.

    Även om man gifter sig mitt i semestrarna kan det vara bra att kolla så dom flesta faktiskt kan närvara. Finns det folk som ska jobba dagen efter finns risk att dom inte kan komma om ni också ska ha festligheter in på småtimmarna.
    En måndag kan också innebära att saker är bokade för andras del även om det är semester, tandläkare, fottbollsskola för barnen,  första semesterdagen börjar och familjen ska åka iväg osv osv....

     
    Kolla också så att det ni behöver för bröllopet går att få fram på en söndag. En del festlokaler går inte att boka så sent på kvällen.  Har någon haft lokalen före er kanske ni inte får tillgång till den förrän senare än ni tänkt er.  
    Vissa butiker är ju stängda på söndagar också.  

  • Äldre 27 Feb 09:30
    #2

    Som bröllopsfotograf kan jag tycka att det är jättebra att någon väljer söndagar. Då är vi sällan bokade och kan ta uppdrag! bra val helt enkelt! 

Svar på tråden Söndagsbröllop