• Äldre 25 Feb 20:58
    5892 visningar
    14 svar
    14
    5892

    LIla tema, var hittar jag pynt och servetter?

    Vi har tänkt oss mörklila tema, men tycker inte att det är helt lätt att hitta pynt. Just nu försöker jag hitta fina servetter och bordslöpare, men hittar inga fina mönster. Jag har varit inne på Dunis hemsida och gillar deras servetter, men jag hittar inte några snygga i lila. Är lite inne på servetten i länken nedan, men hittar inga bordslöpare som passar.  
    www.shop.duni.se/sv/artiklar/servett-dunilin-pompadour-aubergine.html

    Nån som har några tips? Jag vill att det ska vara kvalitetsservetter, men det verkar inte finnas så många företag som tillverkar servetter. Jag har kollat lite på ebay efter pynt och jag hittar lite, men skulle vilja ha fler tips. Det enda kravet är att det är i mellan- eller mörklila och till ett vettigt pris Glad

    Alla tips är välkomna!

  • Svar på tråden LIla tema, var hittar jag pynt och servetter?
  • Äldre 25 Feb 21:09
    #1

    Kollat Etsy?

  • Äldre 25 Feb 21:57
    #2

    Har inte duni matchande löpare? 
    Dom brukar ju ha det Glad 

    Annars kan det vara snyggt  med löpare i sizoflor / sizoweb / dekorväv
    Exempelvis... Fanns papperslöpare på denna sida också har inte kollat hur färgerna såg ut
    www.vega-direkt.se/sizoweb-191635.html
     

  • Äldre 25 Feb 22:24
    #3

    myheart.se? Vi beställde därifrån.

  • Äldre 26 Feb 07:42
    #4

    Tack för tipsen! Jag kollade Etsy och de har verkligen jättefina saker, men det var lite dyrt , speciellt med rätt hög fraktkostnad. Duni har tyvärr inga löpare i färgen aubergine, bara i plum, och den är mycket gråare i färgen, så är inte säker på att det passar. Det är möjligt att Duni kommer att komma med nya servetter och löpare, men jag vill vara ute i god tid. My heart hade inga papperslöpare och eftersom jag tänkte använda Dunis vita pappersdukar så är det nog snyggare att ha papperslöpare också. Vega direkt hade bilder på fina lila papperslöpare, men tyvärr fanns de inte att köpa. Jag kanske får vänta lite tills det kommer lite nytt sortiment. Vill gärna att servetterna och löparna ska matcha, men det är ju svårt att se när man beställer på nätet.. Fler tips?? 😄

  • Alylly­ra
    Äldre 26 Feb 10:21
    #5

    Jag var inne på att köpa lila servetter (det blev vita i slutändan...) och kikade då mycket på DHgate

    www.dhgate.com/wholesale/purple+napkins/s019018012.html

    (Sök "purple napkins")

    De brukar inte vara så dyra och det är oftast fri frakt, kruxet kan vara att man hos vissa återförsäljare måste beställa minst 100 st, vilket kan vara mycket. Vi var 101 sittande med oss två, så det var väldigt opraktiskt för våran del Tungan ute 

  • Äldre 27 Feb 13:56
    #6

    Tack! dhgate är min nya favoritsida! Nån som vet hur brudbuketterna ser ut i verkligheten?

  • Alylly­ra
    Äldre 27 Feb 14:04
    #7
    milla87 skrev 2014-02-27 13:56:30 följande:
    Tack! dhgate är min nya favoritsida! Nån som vet hur brudbuketterna ser ut i verkligheten?
    Ja, se upp lite med DHgate bara, de kan vara knepiga.

    Jag hade en tanke på att beställa paraplyer till alla gästerna för det var ganska stor risk för regn och jag tänkte att det kunde vara en kul grej. Fick ett superbra pris på DHGate och beställde. De kom aldrig fram, fast de står som levererade på hemsidan. Vilket var tur, för vi fick en strålande fin dag och de hade inte behövt användas. Och vad jag hade gjort med 100 oanvända paraplyer vettitusan...
    Eftersom jag är sjukt nöjd med att aldrig ha fått dem så orkar jag inte heller processa om det på hemsidan, tänk om de skickar nya? Förvånad Min lilla monetära förlust är inte värd det besväret...

    Så se till att beställa i tid och var beredd på att det kan ta lång tid för leverans. 
  • Äldre 10 Mar 22:27
    #8

    Ikea säljer mörklila servetter...

  • Äldre 29 Mar 20:48
    #9

    Jag handlat här på Annas Butik. Mycket fina grejer dem har.
     www.xn--brllopsdekorationer-r6b.com/store/category/m%C3%B6rklila-162111

  • Äldre 30 Mar 11:36
    #10

    Om någon letar efter lila servetter kan jag tipsa om www.romance.se! Just nu har de erbjudande på matservetter+kaffeservetter med personligt tryck också! OCH; de finns i lila! Kommer jag ihåg så ska jag ge ett utlåtande om servetterna när jag fått dem :)

  • Äldre 8 Apr 14:58
    #11

    Jag skulle vilja tipsa om att jag har hittat fina servetter på www.vega-direkt.se 

    exempelvis dessa:

    www.vega-direkt.se/bordstillbehoer/servetter-servettringar/pappersservetter/servetter-modello.html 

  • Äldre 13 Apr 19:36
    #12

    Vill bara dela med mig om de servetter jag nämnde tidigare! Är riktigt nöjd, de kom hem superfina! Hoppas bara att bilden följer med nu då också..

  • Äldre 13 Apr 21:27
    #13

    Jättefina servetter! Vi gifter oss också 2:a augusti :)  Jag har nu köpa guldlila servetter på Dunis hemsida i färgen aubergine, och löpare i aubergine, så det ska nog bli bra. Jag har också köpt guldlila servettringar till från dhgate.com. Ser nästan lite mycket ut tillsammans, men rätt snyggt ändå :)

    Jag har också köpt lila pompoms på ebay, men de är lite krångliga att få ihop, så jag funderar över om jag köpa fler eller inte. Jag har också köpt mörklila rosor från ebay som är rätt fina, även om de ser rätt fejk ut. Problemet är att allt är i olika nyanser, så jag måste kolla att det passar ihop :) 3,5 månader kvar nu :)

  • Äldre 13 Apr 21:35
    #14


    Här är lite bilder det jag köpt :) Färgen på servetterna och det övriga stämmer inte riktigt, så jag får provduka

    se om det passar eller inte :)

Svar på tråden LIla tema, var hittar jag pynt och servetter?