• Äldre 20 Feb 16:25
    7637 visningar
    34 svar
    34
    7637

    allt om bröllop utomlands

    Tänkte vi kan ha en samlingstråd för alla som har eller ska gifta sig i ett annat land. Lite tips vad man bör tänka på, vad som ska fixas osv.

  • Svar på tråden allt om bröllop utomlands
  • Äldre 20 Feb 16:29
    #1

    Jag börjar jag. Vi ska gifta oss på stranden i kroatien. Ett enkelt bröllop då ingen kommer veta. Vi kommer ha de närmaste med oss, min familj, min bäste vän och delar av fästmannens släkt (han är från kroatien). På planeringen är plats och kläder prio ett! Ringar är klara, tema blir blått-havsblått och jag har hittat kläder till barnen :) Dela gäärna med er vad ni hade/ska ha på er på ert bröllop :)

  • Äldre 20 Feb 16:39
    #2

    Hej! 

    Vilken kul tråd! :)
    Vi ska gifta oss nere på Franska Rivieran och har bjudit ca 80 personer (men alla kommer nog inte att kunna komma ner).
    Bröllopet är den 31:a maj och jag längtar jättemycket (samtidigt som att det är mycket att fixa och tiden går så fort!).
    Klänning är inköpt, restaurang och vigselplats bokad och fotograf ordnad :) De "stora"posterna är klara, vilket känns skönt men det är mycket kvar att fixa! Jag har ingen bild på min klänning än (men lägger in när jag har) men den är köpt på Garamaj i Stockholm.
    Jag är redan nervös över att flyga ner med den som handbagage. Ni andra som har gjort det får gärna berätta hur det gick.

    rivierabloggen.se
     

  • Äldre 21 Feb 20:41
    #3

    Hoppar in här då.


    Vi ska gifta oss i Thailand (Phuket) på stranden i solnedgången den 6/4-14. Våra fyra barn samt några av vår närmsta familj ska vara med men det vet dom inte om än :):). Dom tror att det är en "vanlig" solsemester :):).


    Vi har anlitat en bröllopsfixare i Phuket som ordnar det mesta.


    Ring, klänning och de mesta av kläderna till mannen och barnen är inköpta så nu vill jag bara komma iväg till detta underbara paradis och säga ja till min älskling.

  • AnnaRa­nk
    Äldre 21 Feb 21:13
    #4

    Hej!
    Vi ska gifta oss i Reykjavik i juni, och planeringen pågår för fullt. Vi har fixat kyrka, präst, festlokal, band och mat. Vi har varit i kontakt med ett bageri angående tårtan och det som är kvar att fixa (förutom allt småpyssel runt omkring) är blommorna.
    Nästa vecka ska vi göra hindersprövning och fixa äktenskapscertifikat (behövs i vissa länder utomlands. Jag har pratat med isländska ambassaden som säger att man bara behöver en svensk hindersprövning, men jag har då hellre med mig ett papper för mycket än ett för lite..). Det börjar dra ihop sig! :)

  • Äldre 21 Feb 21:18
    #5

    Vi ska gifta oss nästa år i Österrike i Zell am see :) har beställt inbjudningskorten redan nu då hotellet vill ha bokning av rummen till sommaren..vet att det är för tidigt men vet ändå att alla gäster kommer som vi ska bjuda, så vi skickar dem snart hehe :) Hur tidigt skickade ni inbjudningskorten? Vi ska gifta oss på en båt på sjön så det ska bli väldigt mysigt :)

  • AnnaRa­nk
    Äldre 21 Feb 21:24
    #6

    Vi skickade också väldigt tidigt. Vi gifter oss i juni och hade OSA i slutet av februari. Det är alltid skönt med framförhållning, speciellt när saker och ting ska planeras i ett annat land.

  • Äldre 21 Feb 21:41
    #7

    Vi gifter oss nere på Gran canaria den 4 juli:) Har det mesta planerat såsom kyrka, restaurang, fotograf och klänningen. Vi blir cirka 50 personer ganska lagom tycker vi. Det kommer blir ett 3 dagars bröllop med närmsta familjen och vännerna. Är egentligen mest småsaker som skall planeras nu och en del saker gå ju inte att göra förrens det närma sig. Vi skall ner en vecka i maj och provsmaka maten, träffa fotografen, frisör/make-up och prästen så den veckan blir det fullt upp med bröllopsplanering:) Åååå längtar!!!

  • Äldre 22 Feb 19:48
    #8

    Åh vad kul att vi är flera med utomlandsplaner :)) Gifter ni er i kyrka/lokal eller strand? Tips på skor? :)

  • Äldre 23 Feb 11:33
    #9

    Vi ska gifta oss i Toscana 2015 på Kristihimmelfärds helgen. Vi har hittat en rar bröllopsplanerare som håller i trådarna och har bokat (preliminärt) en villa utanför Florens som i alla fall på bilderna ser underbar ut. Vi bjuder ner ca 50 personer, sen får vi se hur många som kan följa med. Vi kommer också behöva ha osa mycket tidigt eftersom vi helbokar villan en av nätterna. VI gifter oss borgligt hemma och har sen en symbolisk cermoni i Italien

    Jag var och provade brudklänning igår och då kändes det så pirrigt imagen

  • Äldre 23 Feb 11:41
    #10

    Vi gifter oss borligt i zell am see på sjön i en båt :) lite annorlunda. Jag har kollar på bröllopsklänningar men vill gå ner i vikt innan jag börjar testa. Vi blir ca 35 pers :) längtar så, vi gifter oss 2015 så över ett år kvar :/ hoppas tiden går fort.

Svar på tråden allt om bröllop utomlands