• Elinxx
    Äldre 16 Feb 15:20
    2457 visningar
    11 svar
    11
    2457

    Finns här några äldre blivande brudar

    Hej. Detta är mitt första inlägg på bröllopstorget. Jag har tittat runt i forumet. Jag älskar de trådar som handlar om att visa upp klänningarna ni valt och även era ringar. Jag har varit tillsammans med min blivande man i 15 år och förlovade i 5 av dessa år. Vi har barn ihop. Han friade förra veckan och vi planerar bröllop i augusti nästa år. ❤️❤️ Jag skulle vilja veta om det finns fler blivande brudar i min ålder, alltså i 40 årsåldern. Hur planerar ni era bröllop, vilken klänning har ni valt ? Berätta allt 😃. Alla andra får självklart också skriva. Jag ser fram emot mitt bröllop mycket men det är så mycket att tänka på. Tack

  • Svar på tråden Finns här några äldre blivande brudar
  • Äldre 17 Feb 21:42
    #1

    Jag är också äldre blivande brud! Jag och min blivande man har varit tillsammans i 22 år vi träffades när jag var 17 och han 19. Nu har vi två barn 19 och 13 och ska gifta oss i maj! Har äntligen träffat den rätta som pappa sa. Vi har alltid sagt om vi ska göra detta så ska vi göra det ordentligt och inte något halvdant! Så i maj står vi där i kyrkan med vit klänning hela släkten och vänskaps kretsen och stor fest ! Jag har gått i i detta med hull och hår och planerar pysslar och nät shoppar som en galning. Listan är lång, idéerna är många och inte är det långt kvar till maj. Min respektive undrar vad som flugit i mig och fundera vilket intresse jag ska ha när allt är över, då jag äter sover och lever bröllop för tillfället!

  • Äldre 17 Feb 22:19
    #2

    Vet inte hur mycket "äldre blivande brud" jag kan räkna till med mina 34,5 år M2b är dock i 40 års ålder. Vi har iofs inget bröllopsdatum bokat, med till våren har vi varit tillsammans i 11 år, och på midsommar, och tillika min 35 årsdag, har vi varit förlovade i 10 av dessa år

  • Äldre 18 Feb 12:49
    #3

    Ja vad räknas till äldre ?? 😃 min tolkning är vi som kanske inte gifte oss först utan åren rullade på utan att gått till prästen Sen är det vanligt idag att få barn i 35-37 års ålder. Eller tidigt som i mitt fall. Jag måste erkänna att jag inte känner mig gammal när jag gifter mig men kanske äldre då vi har gjort allt annat en detta med giftemål. Vi har också brutit mot alla traditioner känns det som. Jag friade, vi har varit förlovade men valde att göra om detta. Vår dotter kommer vara min tärna samt att son kommer vara bestman. Har valt att bjuda dom vi vill och struntat i traditioner så det innebär att jag inte kommet bjuda alla mina syskon utan bara 3 av 5 Samma sak gäller släktingar. Vi gör detta till vår dag och då vill vi att det ska bli som vi vill ha den! Reaktionerna har varit många och både possetiva och mindre possetiva Men har kommit fram till att vi gör som vi vill och passar inte det så behöver man inte bara delaktig. Den här dagen är vår och vi gör det för att vi älskar varandra och nu var tiden inne!❤️

  • Äldre 18 Feb 14:41
    #4

    Jag är också en äldre blivande brud.  Vi gifter oss i maj. Jag och min blivande man har varit ihop i 3år. Jag har varit gift förrut, men inte han. Jag är 43 och min blivande man är 14år äldre än mig. Hans släkt är väldigt possitiva till att vi gifter oss, men min tycker att vi har varit ihop för länge och att vi är för gamla för att gifta oss. Det är jobbigt att man inte kan vara glad för våran lycka. För han är verkligen den rätta för mig.
    Vi kör inte heller det traditionella utan vi bjuder de som vi vill ska komma. Det är ju våran stora dag och det är inte heller populärt i min släkt. 
    Vi ska ha ett kyrkligt bröllop med vit klänning och frack , stor fest efterråt med mycke dans. För vi älskar att dansa. Längtar verkligen :)

  • Elinxx
    Äldre 18 Feb 15:40
    #5

    Hej! Vad kul att fler har svarat 

    Under några dagar efter mitt inlägg  tänkte jag att det bara är jag som är ...."äldre"...här på BT
    Precis som fler av er påpekade, vad är äldre? Känner mig inte heller som äldre, men mogen .

    Hur som helst. Traditionen säger att man inte ska klä sig i vitt om man inte är oskuld Oskyldig.och efter tre barn är jag allt annat än det Glad.

    Jag skulle också vilja ha en lång böljande drömbrudklänning men känner lite...är man kanske för gammal? Jag vet, det låter jättetöntigt, för trots allt är det VÅR dag. Ni som gifter  er i vår, vill ni visa upp er klänning och ring?Berätta gärna mer. 
     

  • Elinxx
    Äldre 18 Feb 15:42
    #6
    Maria GR skrev 2014-02-17 21:42:43 följande:
    Jag är också äldre blivande brud! Jag och min blivande man har varit tillsammans i 22 år vi träffades när jag var 17 och han 19. Nu har vi två barn 19 och 13 och ska gifta oss i maj! Har äntligen träffat den rätta som pappa sa. Vi har alltid sagt om vi ska göra detta så ska vi göra det ordentligt och inte något halvdant! Så i maj står vi där i kyrkan med vit klänning hela släkten och vänskaps kretsen och stor fest ! Jag har gått i i detta med hull och hår och planerar pysslar och nät shoppar som en galning. Listan är lång, idéerna är många och inte är det långt kvar till maj. Min respektive undrar vad som flugit i mig och fundera vilket intresse jag ska ha när allt är över, då jag äter sover och lever bröllop för tillfället!
    Vad härligt med vit klänning och stor fest!! Direkt efter bröllopet kanske det kommer kännas tomt, men med all planering du lagt ner så kommer ni säkert ha hur mycket bild och filmmaterial att njuta av eteråt. Lycka till.
  • Elinxx
    Äldre 18 Feb 15:44
    #7
    Krystal skrev 2014-02-17 22:19:14 följande:
    Vet inte hur mycket "äldre blivande brud" jag kan räkna till med mina 34,5 år M2b är dock i 40 års ålder. Vi har iofs inget bröllopsdatum bokat, med till våren har vi varit tillsammans i 11 år, och på midsommar, och tillika min 35 årsdag, har vi varit förlovade i 10 av dessa år
    Glad Som sagt "äldre" svårt begrepp..Härligt med lång förlovning. Hoppas ni hittar nåt datum snart. Hade ni tänkt att gifta er inom ett par år?
  • Elinxx
    Äldre 18 Feb 15:53
    #8
    Maria GR skrev 2014-02-18 12:49:07 följande:
    Ja vad räknas till äldre ?? 😃 min tolkning är vi som kanske inte gifte oss först utan åren rullade på utan att gått till prästen Sen är det vanligt idag att få barn i 35-37 års ålder. Eller tidigt som i mitt fall. Jag måste erkänna att jag inte känner mig gammal när jag gifter mig men kanske äldre då vi har gjort allt annat en detta med giftemål. Vi har också brutit mot alla traditioner känns det som. Jag friade, vi har varit förlovade men valde att göra om detta. Vår dotter kommer vara min tärna samt att son kommer vara bestman. Har valt att bjuda dom vi vill och struntat i traditioner så det innebär att jag inte kommet bjuda alla mina syskon utan bara 3 av 5 Samma sak gäller släktingar. Vi gör detta till vår dag och då vill vi att det ska bli som vi vill ha den! Reaktionerna har varit många och både possetiva och mindre possetiva Men har kommit fram till att vi gör som vi vill och passar inte det så behöver man inte bara delaktig. Den här dagen är vår och vi gör det för att vi älskar varandra och nu var tiden inne!❤️
    Underbart att höra att man kan och framför allt vågar bryta mot traditioner.
    Jag har bara haft en könsbunden "regel" och det är att jag vägrar fria. Av principsak Glad. Det innebär oxå att jag fått vänta 15 år... Mina 3 döttrar ska vara tärnor (20 år, 18 år samt 10 år)
    STARKT att sålla i gästlistan, jag kan redan ana lite problem med vilka man VILL ha där och vilka man MÅSTE ha där... Ni kommer få en underbar dag verkar det som med det utgångsläget!
  • Elinxx
    Äldre 18 Feb 15:58
    #9
    brittlouise skrev 2014-02-18 14:41:14 följande:
    Jag är också en äldre blivande brud.  Vi gifter oss i maj. Jag och min blivande man har varit ihop i 3år. Jag har varit gift förrut, men inte han. Jag är 43 och min blivande man är 14år äldre än mig. Hans släkt är väldigt possitiva till att vi gifter oss, men min tycker att vi har varit ihop för länge och att vi är för gamla för att gifta oss. Det är jobbigt att man inte kan vara glad för våran lycka. För han är verkligen den rätta för mig.
    Vi kör inte heller det traditionella utan vi bjuder de som vi vill ska komma. Det är ju våran stora dag och det är inte heller populärt i min släkt. 
    Vi ska ha ett kyrkligt bröllop med vit klänning och frack , stor fest efterråt med mycke dans. För vi älskar att dansa. Längtar verkligen :)
    Vad trist när människor i ens närhet  värderar med "för gammal", "för länge"!  Jag tycker ni kör helt rätt linje som gör eran grej. Önskar att fler hade ert mod. Jag har hört och sett en del som bjuder gäster för att det förväntas av dom...med dålig energi på bröllopet som följd.
    Du har mött den rätta och det är underbart, den som inte unnar er det vill man ändå inte ha på bröllopet. Lycka till i maj!
  • Äldre 18 Feb 19:16
    #10

    Ja vi har varit "på väg" att gifta oss flera gånger. Det är mer än en gång vi har sagt "vi har tänkt gifta oss nästa sommar", men det har som runnit ut i sanden varje gång. Sen är jag inte den som kan planera saker år i förväg, det har nog med mig uppväxt att göra. "Om något oförutinsett inträffar..." är ett vanligt utryck i min familj. Sen så är vaken jag eller m2b jätte sugna på ett stort bröllop. Vi kan nöja oss med något mindre, med bara närmaste släktingar och kompisar närvarande. Dock måste det vara en katolsk vigsel då m2b är katolik, så vi kan bara inte gå till rådshuset och skriva under ett papper

  • Äldre 1 Sep 13:00
    #11

    Krystal, du skrev förut att ni skulle vänta med sex tills bröllopet. Menar du att ni väntar ännu, trots att ni har varit förlovade så länge?

Svar på tråden Finns här några äldre blivande brudar