• Puttra

    Med barn eller själva, hur tänkte ni?

    Vi planerar gifta oss under 2014 och har kommit fram till att vi vill fly det dyra traditionella här hemma. Vi vill åka bort och gifta oss. Vi har olika funderingar och har kört fast. Tänkte höra hur ni tänkte och vad ni har för erfarenheter. Antingen tänker vi oss en europeisk storstad med mycket historia, bara vi två. Vuxentid och romantik, god mat och dryck. Barnen hemma med mormor. Eller så tänker vi sol och bad semester med våra barn (2 & 6 år), vi blir en familj. Bara vi 4, svårt att se att någon släkting/ vänner har ekonomi att följa med. Skulle möjligen vara min mamma... Så alltså hur tänkte ni när ni gjorde era val? Erfarenheter!

  • Svar på tråden Med barn eller själva, hur tänkte ni?
  • Helan

    Nog tycker jag att barnen ska få vara med och dela denna dag... Så kanske ni kan sticka iväg på en weekend till någon storstad själva sedan som en bröllopsresa.

  • Helan

    Nog tycker jag att barnen ska få vara med och dela denna dag... Så kanske ni kan sticka iväg på en weekend till någon storstad själva sedan som en bröllopsresa.

  • Maj12

    Våra tjejer 5år och 7år skulle ha blivit jätte ledsna om inte dom fått vara med på själva vigseln. Dom längtar!! Sen våran 1.5 åring kommer ju inte direkt förstå så mycket :) Men varför inte gifta er borgerligt här hemma i Sverige där barna kan vara med och sen ha en riktigt mysig kväll där även din mamma har chans att vara med (om du vill) och så kan bara ni två sticka i väg till någon romantisk storstad några dagar senare.

  • Maj12

    Oj det blev en liten upprepning på vad Helan hade skrivit :) Men det viktigaste av allt är att ni gör det som passar er, det som känns rätt.

  • Utomlands 2013

    Vi gjorde utifrån vad som var rätt för oss. Rymde från alla måsten och reste iväg med våra barn, gifte oss i solnedgången på en strand. Underbart!

Svar på tråden Med barn eller själva, hur tänkte ni?