• Äldre 1 Feb 02:34
    7307 visningar
    5 svar
    5
    7307

    Varning för att använda magnetpapper!

    Tyckte att det lät så smidigt att skriva ut våra save the date-kort på magnetpapper (ingen som råkar lägga det i någon hög osv.). Dessvärre så blev mer än hälften av korten suddiga under portgången. Ett par stycken gick inte ens att läsa. Då hade vi låtit bläcket torka i över ett dygn innan vi la korten i kuvert och skickade. Tack och lov hade jag tagit kort på ett innan vi skickade iväg så jag och min blivande skickade meddelanden som galningar för att alla skulle få informationen.

  • Svar på tråden Varning för att använda magnetpapper!
  • Äldre 1 Feb 05:34
    #1

    Vi gjorde också våra save the dates på magnetpapper. Vi delade ut våra allteftersom vi träffade folk. Har inte hört eller sett någon som blivit suddig.. Kanske var tur att vi inte skickade dem..

  • Äldre 1 Feb 13:20
    #2

    Vi skickade save-the-date magnetkort till gästerna på min sida och ingen blev ful eller andra problem. Men vi skrev heller inte ut egna, vi beställde ;)

    Samtidigt verkar det konstigt eftersom man har skrivit ut mycket och skickat genom åren...

  • Äldre 1 Feb 13:47
    #3

    Hej


    Vad tråkigt att ni råkade ut för detta :/


    Kan det bero på typ av magnetpapper och skrivare?


    Vi skickade våra och har även kvar några som legat mot varandra utan några problem... (Har inte heller hårt något från mottagarna utan tvärtom sett några som har dem uppsatta och de ser perfekta ut).

  • Äldre 2 Feb 01:03
    #4

    Bläcket vi använt är original till vår skrivare (Canon). Pappret var det jag kunde hitta, på Kjell & Co. Min mamma fick det i handen och bläcket hade suddats ut bara de råkat röra trycket. Så antingen hade vi otur eller så var det bara skräpmaterial :/

  • Äldre 5 Feb 11:05
    #5

    Det låter definitivt som att ni hade otur med kombinationen papper / skrivare på något sätt. Vi skrev ut våra kort på mangnetpapper köpt på Ebay, skar dem till halv vykortsstorlek och skickade utan kuvert med adress och frimärke på baksidan. 1 kort verkar ha blivit söndertrasslat i någon av postens maskiner (oops), men förhoppningsvis svor de inte för mycket över oss då de i alla fall hade tagit sig besväret att tejpa ihop det fint så att all information syntes. Inte ens på det kortet var det något problem med själva trycket. Övriga ca. 60 kort ser helt perfekta ut, även de som åkt över landgränser. :)

Svar på tråden Varning för att använda magnetpapper!