• Madicken

    Visa er kyrka! BILDER

    (Minns att jag sett en gammal tråd om kyrkor förut men kan ej hitta den så jag gör en ny.)

    Det finns många fina gamla kyrkor i Sverige så det skulle vara roligt om ni ville visa den kyrka som ni ska vigas i!
    Berätta gärna lite om varför ni valde just den. 

     
  • Svar på tråden Visa er kyrka! BILDER
  • CamillaForsgren


    Här ska vi vigas. Landskyrkan i Skellefteå. Här har jag haft alla skolavslutningar och döptes även här :)
  • Madicken
    CamillaForsgren

    Ser ut att vara ljus och trevlig! Jättefin. Kul att ha en koppling till kyrkan också! 
    Tack för att du visa Solig 
  • teres77

    Vi ska vigas i Norsjö kyrka i Västerbottens inland. För att det är den enda kyrkan i Norsjö... Tungan ute Min blivande är både döpt och konfirmerad i den kyrkan. 






     
  • FrökenErika

    Vi gifte oss i Fasterna kyrka i Norrtälje kommun.


    Valet var givet. Man ser kyrkan över åkrarna från mina föräldrar. Jag har döpts där, konfirmerats där, haft varje skolavslutning där, och utöver det är den fantastiskt vacker, och ligger fantastiskt vackert till, med åkrar åt alla håll utom ett, där sjön Skedviken ligger. It was a no brainer, som man säger.


    Min make, som troligtvis aldrig varit inne i en kyrka sen han döptes, vilket var i ett kapell tror jag, kommer från Luleå, och tyckte att det kändes rätt att vi gifte oss här eftersom vi planerar att bygga hus och leva tillsamans här.


    Det fanns inget annat val helt enkelt! Flört




  • Nyfiken gul , nu fru

    Njutångers kyrka i Hälsingland gifte vi oss i . En väldigt gammal kyrka från 1100-talet , det självklara valet då makens barn är döpta där, hans vänner gifte sig där, hans pappa är begravd där. Numera är den också min "arbetsplats" då jag sjunger i kyrkokör i den kyrkan och då jag också är engagerad i kyrkan.  Har också förmånen att ha 6 kyrkor i vår lilla by men den här känns mest som "min".

  • filibustern

    Stensele kyrka i västerbottens inland. sveriges största träkyrka visst. det är den närmaste kyrkan, men även för att den är så förbaskat vacker så väljer vi den. har gått skolavslutningar där. 

    vilka mysiga kyrkor en del av er har! :D 




  • Madicken

    WOW!! Vilka vackra kyrkor!
    Tusen tack för att ni visar, det är superkul att få se dem! Solig

Svar på tråden Visa er kyrka! BILDER