• Äldre 25 Jan 21:11
    6199 visningar
    11 svar
    11
    6199

    Catering i Göteborg

    Hej. Vi skall gifta oss i sommar. Funderar fram och tillbaka på catering eller egen buffé! Vår budget är rätt tajt men inte katastrogal ;) tips någon?

  • Svar på tråden Catering i Göteborg
  • Äldre 25 Jan 21:33
    #1

    Vilken av sommarmånaderna blir det? När vi började leta efter catering så upptäckte vi att många har stängt i juli. Kostnaden för catering varierar väldigt, men många seriösa firmor har priserna på hemsidan. Så man kan fundera och räkna innan man tar kontakt. Vi har valt Hisingens Hembeställning, men ska inte ha buffé.

  • Äldre 26 Jan 09:13
    #2

    Ok tack för svaret! Buffé är inget krav :) vi gifter oss i aug! Har googlat en del men inte hittat någon speciell än

  • Äldre 26 Jan 19:26
    #3

    Vi har varit i kontakt med Gourmet Sofie (www.gourmetsofie.se/meny/buffe) och HimlaGott  (www.himlagott.se/den-goda-maten/buffeer) och har fått väldigt fint bemötande från båda. Vi har valt HimlaGott då vi känner flera andra som anlitat dem och varit jättenöjda. Man kan nog räkna med cirka 250 kr per person för buffé, men det går absolut att få det billigare också. Gourmet Sofie har många prisvärda tycker jag. Lycka till med bröllopsplanerna:)

  • Äldre 26 Jan 19:32
    #4

    Vi hade Göteborgs restaurangskola (ingen skola) och var jättenöjda. Vi hade en av bufféerna (Kalas) som kostade 159 kr/potion. De har flera bufféer att välja på men vår var jättegod...lite annorlunda smaker som var jätteuppskattat.

    gbgrestaurangskola.se/

  • Äldre 26 Jan 22:24
    #5

    Kolla grillevent.se, vet ett bröllop de var på och blev sjukt uppskattat!

  • Äldre 27 Jan 20:08
    #6

    Tack :)

  • Äldre 4 Feb 13:36
    #7

    Har ni funderat ngt närmare vad ni vill ha?! Klassisk middag, rller ngt tema?

  • Äldre 18 Feb 22:04
    #8

    Vi har inget tema eller funderat ut något än mer än att vi tänker lite budget. Har räknat med Max 100kr/pers

  • Äldre 19 Feb 03:12
    #9
    LinneaR skrev 2014-01-26 19:32:56 följande:
    Vi hade Göteborgs restaurangskola (ingen skola) och var jättenöjda. Vi hade en av bufféerna (Kalas) som kostade 159 kr/potion. De har flera bufféer att välja på men vår var jättegod...lite annorlunda smaker som var jätteuppskattat.

    gbgrestaurangskola.se/
    Vi har också tänkt anlita dem. Vi väntar på att få provsmaka. vi är intresserade av deras viltbuffé som ligger på 209kr/person.
    Deras billigaste menyer ligger på 139/person. Jag tror ni får svårt att hitta något under 100.. hittar du något får du gärna skriva det här.. fyller jämnt i december så det blir ytterligare en stor fest i år..
  • Äldre 9 Apr 22:08
    #10

    Jag har försökt att komma i kontakt med Gbg restaurangskola men efter några mejl fram och tillbaka så slutade de att svara. Har ni andra upplevt liknande med dom? Är det någon som har provat sofies gourmet? Det lutar åt dom nu istället då Gbg restaurangskola inte svara, så är nyfiken på andras erfarenhet.

  • Äldre 12 Apr 15:41
    #11

    Jag fick jättesnabbt svar från gbg restaurangskola. Har du skrivit rätt adress? Prova att ringa istället annars. Mina mail har de svarat på snabbt och jag har ändå mailat rätt mycket. Fick också ett väldigt positivt intryck när jag var där och hämtade provtallrikarna, och maten var ortoligt god, Vi hade det som vårat fredagsmys och satt och sa mmm hela tiden, allt på viltbuffén var kanongott. längtar efter att få äta den igen.. två veckor kvar..

Svar på tråden Catering i Göteborg