• Äldre 24 Jan 21:04
    6074 visningar
    8 svar
    8
    6074

    Ni som beställt från OptimalPrint

    Ni som beställt från Optimal Print, vilka inställningar valde ni på era trycksaker?
    Testade att lägga allt jag vill ha i varukorgen och man kan ju välja mellan glansig yta, matt papper och så.

    Och ni som har beställt kort med foto (tex tackkort), hur tyckte ni fotot blev? Var det bra kvalitet? Trycks fotot på samma slags papper som själva kortet? Blir fotot blankt som ett vanligt framkallt foto?

    Visa gärna hur era kort från Optimal Print blev :)

  • Svar på tråden Ni som beställt från OptimalPrint
  • Äldre 24 Jan 21:13
    #1


    Här är våra tackkort från Optimal Print. Vi blev jättenöjda! Kvaliteten på fotona blev över förväntan. Nu minns jag inte exakt vilka val vi gjorde, men jag tror det var matt papper. Dessutom levererades de hur fort som helst. Jag rekomenderar verkligen Optimal Print. Har beställt julkort med bilder därifrån också och blev lika nöjd med dem. Glad
  • Äldre 24 Jan 21:13
    #2

    Jag vet att vi beställde från Optimal ich Vista men jag vet inte om vilka kort som kommer från vilket ställe ;) Vi fick kort över osv men vet inte var korten finns. Troligtvis i en låda i källaren. Har för mig att vi blev nöjda och jag tror inte vi valde något spec med papperet. Var glansigt och fint iaf.

  • Äldre 24 Jan 21:26
    #3
    PimPim83 skrev 2014-01-24 21:13:14 följande:


    Här är våra tackkort från Optimal Print. Vi blev jättenöjda! Kvaliteten på fotona blev över förväntan. Nu minns jag inte exakt vilka val vi gjorde, men jag tror det var matt papper. Dessutom levererades de hur fort som helst. Jag rekomenderar verkligen Optimal Print. Har beställt julkort med bilder därifrån också och blev lika nöjd med dem. Glad
    Vilka fina kort!
    Tänkte göra en liten beställning med "prover" i helgen, men alltid kul att se hur andras kort blev :)
  • sarad
    Äldre 25 Jan 00:10
    #4

    Vi beställde i september från optimal print, blev jätte nöjda!


    Dock endas vanlig inbjudningar utan kort men vi tog standard valen och det blev riktigt fint dessutom beställde vi dem 4 september och hade korten redan förmiddagen den 6 september.. Dessutom brukar de ofta ha mycket rabatter, tex i julas hade de 35% rabatt (det stod att denna rabatten gällde julkort men vi provade och det drogs av på alla korten, hoppas på likande rabatt kring påsk när vi ska beställa igen)

  • Äldre 25 Jan 10:47
    #5

    jag beställde oxå inbjudningar där, billigt snyggt och snabbt kan bara rekomenderas :)

  • Äldre 25 Jan 14:14
    #6

    Har också beställt därifrån. Jättesmidigt och fina kort. Det är alltid 35% rabatt om man googlar optimalprint och går in via annonsen :)

  • Äldre 26 Jan 13:27
    #7

    Tack för era svar!
    Vi beställde prover på våra inbjudningskort idag, ska bli spännande att se hur dom ser ut och känns irl :)

  • Äldre 26 Jan 19:27
    #8

    Vi beställde inbjudningskort fr Optimalprint. Snabb leverans men vi är väl inte 100% nöjda. La till matt papper (kostar extra) just för att det stod att det passar till formella inbjudningar och ger ett lyxigare intryck. 
    Nu kanske det är så att det varierar när det gäller olika designs men vi tyckte inte att de såg särskilt lyxiga ut. 

    Nu behåller vi de inbjudningskorten ändå, men jag kommer göra egna placeringskort och infoblad/vägbeskrivning. 

Svar på tråden Ni som beställt från OptimalPrint