• Äldre 24 Jan 20:34
    1398 visningar
    3 svar
    3
    1398

    Tips på personlig prägel?

    Vi ska ha ett sommarbröllop & funderar på hur man kan göra det lite "annorlunda" efter vigseln... Att släppa duvor lät ju fint men svårt att få tag på (& dyrt tror jag). Rislykta i form av hjärta hade vart fint men mitt på sommaren är väl inte det så smart...rislykta lotusblomma att släppa i vattnet är ju med vackert men det är för mycket vass ivägen vid vattnet vid kyrkan...


    Har ni liknande tips som kan vara enkelt & lite annorlunda?


    Temat är; romantiskt & rosa


    Alla idéer är välkomna!

  • Svar på tråden Tips på personlig prägel?
  • Äldre 24 Jan 22:05
    #1

    Varje bröllop är unikt.

    Ni som brudpar är ju det unika. Ni behöver inte anstränga er så mycket för att göra något "speciellt".
    Tänk igenom så att ni verkligen har en röd tråd som följer genom inbjudningar, dukning, kläder och allt så kommer ert bröllop ändå att vara helt unikt, speciellt och minnesvärt.

    Många såna där saker där man ska "göra" något, kan bli riktiga stämningsdödare, för dom tar tid, det funkade inte som man tänkt.
    Gästerna blev skitiga, blöta eller ville inte delta för att det fanns risk för att dom kunde bli skitiga, blöta eller något annat Flört 

    Om ni har plats och tid så kan ni göra en ringcermoni.
    Ta fram ett långt band (ju fler gäster - destå längre band) där du håller i ena änden och din make i andra och gästerna tar tag med en eller båda händerna i bandet och spänner ut det till en cirkel. Trä på ringarna på ena änden av bandet och knyt ihop ändarna (rosett eller annat som är lätt att få upp) låt sedan ringarna vandra från gäst till gäst och låt de som vill säga ett par lyckönskningar eller liknande. Det kan bli väldigt fint om det inte är väldigt många gäster - annars kan man ju få hålla på flera timmar Flört 

  • Äldre 25 Jan 21:26
    #2

    Tack så mycket! Antar att jag egentligen "oroar" mig i onödan- man vill ju att det ska kännas speciellt men det gör det såklart ändå!

  • Äldre 25 Jan 21:34
    #3
    Sezzie skrev 2014-01-25 21:26:45 följande:
    Tack så mycket! Antar att jag egentligen "oroar" mig i onödan- man vill ju att det ska kännas speciellt men det gör det såklart ändå!
    Det kommer garanterat kännas speciellt Solig
    Så länge brudparet är avslappnade och glada så är det "världens bästa bröllop"...
    Glad
Svar på tråden Tips på personlig prägel?