• Äldre 19 Jan 19:52
    4304 visningar
    8 svar
    8
    4304

    Festtid.se?

    Har någon beställt från hemsidan festtid.se och har erfarenheter från det? Har hittat en superfin klänning men är osäker på om jag ska beställa eller inte... Mkt tacksam för råd och hjälp!

  • Svar på tråden Festtid.se?
  • Rin
    Äldre 19 Jan 22:15
    #1

    Jag blir lite skeptisk. Det är uppenbarligen en "Kinasida" fast på svenska. Det står att man har ångerrätt enligt svensk lag, men enda kontaktvägen är ett utländskt telefonnummer. Jag skulle nog hellre beställa av en mer väletablerad Kinasida i så fall. Flera av klänningarna känner jag igen, tror från Landybrial. Kan vara ett dotterbolag till dem, särskilt riktat till svenska marknaden.

  • Äldre 21 Feb 15:12
    #2

    Jag har beställt därifrån och är nöjd. Den såg inte ut exakt som den gjorde på bilden men var väldigt bra gjord. Snabb leverans och kändes seriöst. Jag är nöjd, framförallt med tanke på priset! Betalade runt 3000kr för klänning, frakt och skatt.


  • Äldre 15 Mar 19:17
    #3

    Tack för svar :) blev att jag köpte en begagnad från blocket istället men kunde inte vara mer nöjd :)

  • vallmo­o
    Äldre 15 Mar 20:16
    #4

    Skickas klänningen inom Sverige? Riskerar man ingen tullavgift?

  • vallmo­o
    Äldre 15 Mar 20:17
    #5
    Felician skrev 2014-02-21 15:12:32 följande:

    Jag har beställt därifrån och är nöjd. Den såg inte ut exakt som den gjorde på bilden men var väldigt bra gjord. Snabb leverans och kändes seriöst. Jag är nöjd, framförallt med tanke på priset! Betalade runt 3000kr för klänning, frakt och skatt.


    Fin!! Vill du länka till klänningen?
  • Äldre 18 Apr 10:24
    #6
    Hej..
    Jag undrar om det är någon här som beställt bal/bröllopsklänning fr denna sida:dinbal.se
  • Äldre 23 Apr 00:45
    #7
    vallmoo skrev 2014-03-15 20:16:08 följande:

    Skickas klänningen inom Sverige? Riskerar man ingen tullavgift?


    vallmoo skrev 2014-03-15 20:17:45 följande:
    Fin!! Vill du länka till klänningen?
    länk: www.festtid.se/charmig-dropped-midjaline-pleated-organza-chapel-train-brudkl%C3%A4nning-with-lace-hemline-p-1122.html

    Men det var nog 2500kr jag betalade för allt. Frakten var rätt dyr, om jag inte minns fel så 500/600kr och tullen tror jag gick på 200-300kr. Men det lämnar rum i budgeten för att sy in den hos skräddare så att den passar som ett andra skinn ;)


    Tullavgiften får man inte alltid betala, men oftast (handlar lite om tur tror jag). Men som jag skrev så har jag för mig att det var runt 200-300kr. Så alla omkostnader till trots så blir det ju ekonomiskt försvarbart i slutändan.

    Sen ska jag också köpa en underkjol så att det blir samma volym som på bilden.


  • Äldre 23 Apr 00:49
    #8

    Jag har dock två frågor, vad tycker ni att man ska köpa för sorts underkjol (känner att det är en djungel)..? Tycker ni att man har slöja till den klänningen, i så fall vilken typ (också lite av en djungel)?

Svar på tråden Festtid.se?