• Äldre 17 Jan 10:55
    3291 visningar
    7 svar
    7
    3291

    Bröllop i juli 2014!

    Hej allihop!

    Just nu känns det som jag och min fästman är de enda här som gifter sig i juli i år, men så kan det väl inte vara? :) Hade varit jätteroligt att höra vad ni andra har för planer, hur långt ni kommit och hur ni tänkt er erat bröllop!

    Vi kommer gifta oss på min pappas föräldragård uppe i Jämtland, med sjöutsikt och en väldigt gammal ladugårdsbotten bredvid. 50 personer är bjudna, det återstår att se hur många som o.s.a:r. Vi har bara en budget på 30 000, så det blir enkelt, men ändå vackert, om det blir som vi tänkt alltså ;) Vid vigseln kommer min gamla fiollärare spela inmarschen, Canon in D, och efteråt blir det fotografering vid sjön. Bröllopfest blir i närmaste ortens fina gamla bygdegårdshus, med middag och spotify som står för kvällsunderhållningen :) 

    Än så länge är klänning köpt, dock ej upplagd och insydd, frisör och smink bokat (har gjort en provuppsättning), brudbukett, tärnbukett och corsager beställda, bröllopstårta beställd, vigselförrättare bokad, lokal bokad, likaså stuga för bröllopsnatt,musik för både vigsel och fest klar och ungefär hälften av dekorationerna. Våra inbjudningar gick ut redan nu i början på januari pga att de flesta måste resa långt så det ska passa med semestrar och boende ska hinna bokas i tid. Nackdelen med bröllop under högsäsong..

    Det var lite om mitt! :) 

  • Svar på tråden Bröllop i juli 2014!
  • Äldre 17 Jan 11:09
    #1

    Hej hej!

    Jag gifter mig i Juli med! Du är inte ensam i världen  

  • Äldre 17 Jan 11:15
    #2
    Lina Isabell skrev 2014-01-17 11:09:48 följande:
    Hej hej!

    Jag gifter mig i Juli med! Du är inte ensam i världen  
    Skönt att höra! Var, när, hur? Om du vill berätta förstås :)
  • Äldre 17 Jan 11:17
    #3

    Vi kommer oxå ha ett lite enklare Bröllop på landet utanför Halmstad.
    Vi gifter oss i kyrkan i Simlångsdalen sen åker vi(om det går) Johans mc till Bygdegården eller till Bröllopstältet. Det är det vi inte bestämt än, om vi kommer ha festen i bygdegården eller på en äng utanför mitt föräldrarhem i ett partytält. Nackdelen med tält är ju om det regnar men fördelen är att man kan ha festen hur länge somhelt, bygdegården måste vara tyst kl 1.00.
    Temat för vårt bröllop är Vintage/lantligt. Med pom poms i taken, folkparksslingor, spetsdukar och blommor i vaser och gamla mjölkflaskor.
    Min klänning är inte klar än, tanken är att jag kommer använda mig av en tärnkälling jag hade för några år sedan och sy om den. Den är ljust ljust rosa så min mamma kommer hjälpa mig att lägga ett spetslager på den. Får se om det blir lyckat annars får vi köpa en ny el sy upp hos sömmerska.

    Men jag tycker det är perfekt att ha bröllopet på sommaren! Många är ju ändå lediga då, enda nackdelen är väl att folk kan vara bortresta men säger man till sina vänner i tid så får de ju boka upp sin semester utifrån bröllopet :)

     

  • Äldre 17 Jan 11:18
    #4

    Glömde datumet: 12 juli

  • Äldre 17 Jan 11:24
    #5

    Åh, vad mysigt det låter! Det där med folkparksslingor kanske jag lånar, det lät så himla fint ;)  Ajust, skrev inte mitt datum heller, 26:e juli. Vårat tema är inte så specifikt, utan bara blått och grönt helt enkelt, fast det kommer gå mest i olika blå nyanser, har upptäckt att grönt är svårt att få med i lika stor utsträckning. 

    Tält går väl bra även om det regnar? Om man får med väggar till tältet då, det är väl en förutsättning :) Kul med mc! Hoppas det går. Min pappa känner en karl som har en 60-tals rolls royce, så den får vi åka med, så himla spännande! 

  • Äldre 17 Jan 11:35
    #6

    Ja, det funkar nog med tält. Kommer ju isåfall hyra golv med ifall ifall....
    Som sagt inte bestämt oss ännu, men det vore så himla mysigt m ett tält alltså! 
    Sno på idéer bara, det är ju det det här forumet är till förGlad 

    Blått är väldigt fint och grönt med så klart, fräscht! Kanske jag snor av dig då ;)
    Pastellfärger med inslag av skarpa blå och gröna toner....hmmmmm

     

  • Äldre 17 Jan 14:39
    #7
Svar på tråden Bröllop i juli 2014!