• Äldre 15 Jan 11:32
    5577 visningar
    22 svar
    22
    5577

    Vad kan man ge till gästerna??

    Vi tänkte att vi ska ge någon liten present till varje gäst.Har någon nåt bra förslag?:)Vi kommer ha ca 55 gäster så det får inte vara för dyrt.;)   

  • Svar på tråden Vad kan man ge till gästerna??
  • Alylly­ra
    Äldre 15 Jan 11:43
    #1

    Vad är typiskt för er? Är ni trädgårdsintresserade? Godisråttor? Träningsfreak? Nördar i nått ämne?

    Jag tycker det är kul när gåvan symboliserar brudparet och gärna är användbar för gästerna. Ett av de bästa jag har hört här på BT var paret som träffats genom scouterna och därför gav bort specialsydda tygmärken. Det var kul tyckte jag (funkar även för studenter med overall f.ö....)!

    När vi var på några vänner bröllop fick vi varsin ask med några godishjärtan och en bild på dem med texten "Tack för att du är här!". Personligt, trevligt och ingenting som sedan tog upp onödig plats i ett skåp som ett udda glas eller sked kan göra... 

    Försök att tänka i de banorna, vad symboliserar ER? Och sök på Etsy om du behöver inpiration Flört 
    http://www.etsy.com/se-en/search?q=favors&view_type=gallery&ship_to=SE 

  • Äldre 15 Jan 11:46
    #2

    Vi funderar på att ge ett frö till varje gäst, något som symboliserar oss och olika frön beroende på vad vi tycker passar gästen.

  • Äldre 15 Jan 12:06
    #3

    Alyllyra skrev 2014-01-15 11:43:58 följande:Vad är typiskt för er? Är ni trädgårdsintresserade? Godisråttor? Träningsfreak? Nördar i nått ämne?Jag tycker det är kul när gåvan symboliserar brudparet och gärna är användbar för gästerna. Ett av de bästa jag har hört här på BT var paret som träffats genom scouterna och därför gav bort specialsydda tygmärken. Det var kul tyckte jag (funkar även för studenter med overall f.ö....)!När vi var på några vänner bröllop fick vi varsin ask med några godishjärtan och en bild på dem med texten "Tack för att du är här!". Personligt, trevligt och ingenting som sedan tog upp onödig plats i ett skåp som ett udda glas eller sked kan göra... Försök att tänka i de banorna, vad symboliserar ER? Och sök på Etsy om du behöver inpiration  www.etsy.com/se-en/search&view_type=... åh tack för ett jättebra svar:)ska verkligen tänka ut något som är typiskt oss.:)ska in på Etsy och kika lite.:)tack:)  

  • Alylly­ra
    Äldre 15 Jan 14:04
    #4
    Beccanli skrev 2014-01-15 12:06:03 följande:
       åh tack för ett jättebra svar:)ska verkligen tänka ut något som är typiskt oss.:)ska in på Etsy och kika lite.:)tack:)  
    Så lite så :)

    Vi hade själva inga gästgåvor vid borden, men eftersom alla gäster sov över hade vi köpt Dalahästar i choklad (bröllopet var i Dalarna) som vi la på alla kuddar, som på hotell.  Det var billigt, anknöt till temat och superlätt att fixa då ingen av oss är särskilt pysslig... 

    Jag tror på att fokusera på vad gästerna skulle uppskatta; trevligt, gärna gott, och lätt att få med sig hem. På ett bröllop vi var på fick vi varsin tepåse med te från Peru där brudparet förlovade sig och på ett annat fick vi en mini-flaska vodka och utsirade ätpinnar eftersom han har rötter i Polen och hon i Vietnam. Inget av det var svårt att få ner i väskan/fickan och det var väldigt kul med personliga grejer!

    Lycka till! 
  • Äldre 15 Jan 14:10
    #5

    Vi gav alla våra gäster ett trollkors - det knöt an till det medeltida temat vi hade och det är också en skyddsamulett om man tror på sånt.
    Om inte vår granne som är smed hade erbjudit sig att göra dom till ett väldigt bra pris så hade vi aldrig kunnat ge bort detta dock (marknadspriserna ligger på typ 120:- per smycke annars). 

    Så som Alyllyra säger - hitta något som är ni.
    En gåva bara för att ge en gåva kan kännas överflödig och onödigt slösaktigt. Medans en genomtänkt sak kan vara helt perfekt Glad 

    Exempelvis - någon här inne köpte billiga tepåsar (med te) och hällde ut teet i en burk för senare användning.
    Sen fyllde dom på påsarna med sitt eget favorit-te, och märkte upp snöret med taggar "brudens favorit" och "brudgummens favorit". Detta stoppades i en liten påse tillsammans med några hemgjorda biscotti eller om det var lavendelskorpor. Men så var dom kända för att vara te-drickare också Flört 

  • Äldre 15 Jan 14:32
    #6

    Tack tjejer för alla förslag:)ska tänka ut något roloigt och bra att ge våra gäster:) 

  • Äldre 31 Jan 11:46
    #7

    Något personligt är alltid kul. Vi hade, precis som er, ett bröllop med ca. 50 gäster och ville hålla ned kostnaderna så vi hade små organzapåsar med polkagris-bitar och kanadensiska chokladmynt (skulle vara maple drops men kunde inte få tag på dem). Jag är från Sverige och min man är från Kanada, så vi ville blanda något typiskt svenskt och typiskt kanadensiskt.

  • Äldre 31 Jan 14:50
    #8

    Vi hade mintpastiller i små hjärtformade tranparanta askar med dekoration. Det var mycket uppskattat :)

  • PoS
    Äldre 31 Jan 15:30
    #9

    Vi gav en samisk ring för skydd. Sen var bordsplaceringen i form av fleecefiltar som vi sytt fast namnlappar på så alla gäster kunde ha på sig under kvällen vid kyla (vi gifte oss i lördags) och ta hem efter kvällens slut.

  • Äldre 31 Jan 16:00
    #10
    PoS skrev 2014-01-31 15:30:44 följande:
    Vi gav en samisk ring för skydd. Sen var bordsplaceringen i form av fleecefiltar som vi sytt fast namnlappar på så alla gäster kunde ha på sig under kvällen vid kyla (vi gifte oss i lördags) och ta hem efter kvällens slut.
    Va roligt, just det där med filtarna har vi funderat på till vårt bröllop nästa vinter :) Var köpte ni filtarna?
    Har du någon bild på hur det blev förresten, vore kul att se! 
Svar på tråden Vad kan man ge till gästerna??