• Äldre 14 Jan 14:23
    14402 visningar
    10 svar
    10
    14402

    Tips på vigselförrättare i Malmö

    Är det någon här som har tips på någon bra (borgerlig) vigselförrättare i Malmö med omnejd?

  • Svar på tråden Tips på vigselförrättare i Malmö
  • Okänd
    Äldre 15 Jan 11:51
    #1
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 15 Jan 15:47
    #2
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 15 Jan 22:49
    #3
    Meddelande borttaget
  • Äldre 12 Mar 12:18
    #4

    Kanske man ska vara tacksam att de inte sjunger, haha. Men hur funkar det med kommunala vigselförrättare, blir man bara tilldelad en eller får man välja? Vi är ett samkönat par och därför är jag rädd att man ska få någon gammal stofil..

  • Äldre 12 Mar 21:49
    #5

    En av våra bästa vänner är vigselförättare i Malmö och han ska viga oss i sommar. Rasmus  Ling heter han. Kan varmt rekommenderas! Underbar människa! 

  • Äldre 13 Mar 00:52
    #6

    Heidi Laine Lundgren, som både är min gamla chef och en alldeles SAGOLIK vigselförrättare - garanterat befriad från alla stofilfasoner :)

    Du hittar henne i Hörby kommun och om du verkligen vill att hon ska säga ja ska du säga att hon kan få med sig hemmagjord sylt efter vigseln - hon kommer att flabba och direkt veta vem som tipsat om henne :))))))))) Heidi är mobil och om du är ute i god tid finns det nog möjlighet att ni kan boka henne. Politiker, van att prata inför grupper, mycket personlig och en alltigenom toppenmänniska.

  • Äldre 14 Oct 12:15
    #7

    Vi har bokat Heidi nu :)

  • Äldre 14 Oct 16:38
    #8

    Jag måste in och peta i denna tråd...


    Det är INTE okej att en borgerlig vigselförrättare tar betalt. Aldrig.


    Vi som arbetar som borgerliga vigselförrättare står under Länsstyrelsens översyn och reglerna är kristallklara. Jag blir beklämd över att det fortfarande finns förrättare som "utnyttjar" sitt förordnande till att marknadsföra diverse "tjänster" och därmed inkasserar arvoden som denne INTE hade kunnat begära om de inte hade vigselrätten. Det spelar liksom ingen som helst roll om förrättaren sjunger opera, jonglerar med tomater eller strör konfetti över brudparet...


    Nä, jag blir inte beklämde - jag blir förbannad.


     


    Anmäl till Länsstyrelsen och läs här:


    http://www.lansstyrelsen.se/stockholm/Sv/nyheter/2012/Pages/krafttag-mot-oseriosa-vigselforrattare.aspx


     

  • Äldre 16 Oct 12:11
    #9

    Jag hade ingen aning om att vigselförrättare i Skåne inte får ta betalt. (Visste att det var så i några andra län.) Fy fan vad dåligt att de gör det ändå!

  • Äldre 2 May 15:41
    #10

    Jag har en fråga som kanske låter dum... Men jag undrar, Hur funkar det med vigselförrättare? 
    Är det som ett borgerligt, då det tar två röda, sen är man gifta eller hur fungerar det? 
    För jag vill ha någon som ändå engagerar sig i och är lite mer personlig än "tager du, tager han, okej super hejdå!"

Svar på tråden Tips på vigselförrättare i Malmö