• Maria466

    Hur formulera sig?

    Hur ska jag formulera inbjudningskorten då vi ska ha en kuvertavgift? Tar gärna emot tips och bilder på era inbjudningar 

  • Svar på tråden Hur formulera sig?
  • Chicita

    Gifter ni er kyrkligt eller borgerligt?
    Tänkte att till kyrkan kan man inte utesluta någon. Så det kan vara bra att veta när man ska formulera det Glad 

  • Chicita

    Just ja... Hur har ni tänkt det med presenter? Vill ni ha presenter även om ni har kuvertavgift? Eller är det så att säga er present... att dom kommer och är med under kvällen Glad

  • Chicita

    Ok då skulle jag nog skriva typ såhär:

    Välkommen / Välkomna
    att bevittna vigseln mellan 
    X och Y
    Datum, tid och plats

    Vi har valt att ha kuvertavgift då vi redan har allt vi behöver.
    Betalningen sker i samband med OSA.
    Vi avsäger oss därmed all annan form av presenter och ser detta
    som er gåva till oss.
    Kontonummer att betala in avgiften på

    Klädkod: Kavaj (eller vad ni nu ska ha)
    Glad 

    daniiel borde ha en bra formulering liggande annars Glad 

  • Maria466



    Vi hoppas att ni vill närvara när vi säger ja till varandra


    7/6 kl 14:30


    Badelunda Kyrka


    Middagen intages efter vigselakten i


    Badelunda Kyrkskola


     


    Vi älskar barn men denna dag önskar vi dela i vuxet sällskap


    Saker har vi många och önskar därför endast att få dela vår stora dag med de vi älskar allra mest och en enkel kuvertavgift på.......... samt bidrag till bröllopstresan


     


    Temat för dagen är 50-tal/Rockabilly


    Så här tänker jag att ibjudan kan se ut..... Kom gärna med synpunkter
  • Maria466
    Maria466 skrev 2014-01-06 23:10:20 följande:

    Vi hoppas att ni vill närvara när vi säger ja till varandra


    7/6 kl 14:30


    Badelunda Kyrka


    Middagen intages efter vigselakten i


    Badelunda Kyrkskola


     


    Vi älskar barn men denna dag önskar vi dela i vuxet sällskap


    Saker har vi många och önskar därför endast att få dela vår stora dag med de vi älskar allra mest och en enkel kuvertavgift på.......... samt bidrag till bröllopstresan


     


    Temat för dagen är 50-tal/Rockabilly


    Så här tänker jag att ibjudan kan se ut..... Kom gärna med synpunkter
    Kuvertavgiften har vi inte bestämt än därav ......
  • frkmaria

    Om jag får säga det tycket jag nog det är fel att önska sig både bidrag till bröllopsresan och kuvertavgift. Om någon tycker det är lite att ge kuvertavgift kan man säga det till dem personligen att "ja, då ösnkar vi oss bidrag också". Men tycker nog int du borde skriva ut det på inbjudan! :)

  • Maria466
    frkmaria skrev 2014-01-06 23:21:16 följande:
    Om jag får säga det tycket jag nog det är fel att önska sig både bidrag till bröllopsresan och kuvertavgift. Om någon tycker det är lite att ge kuvertavgift kan man säga det till dem personligen att "ja, då ösnkar vi oss bidrag också". Men tycker nog int du borde skriva ut det på inbjudan! :)
    Jo det e ju sant förstås. Tack för feed back
  • frkmaria

    :) 
    Vi tänker, med en fin liten dikt, önska oss bidrag till bröllopsresan eftersom vi redan har allt. Skulle vi ha dåligt med pengar då kan ju lite av bröllopsresans pengar gå till vår ekonomi fram tills vi kommer på fötter liksom. Det är ju ingen som vet om man använder lite av det för att betala lite av bröllopet! ;)

    Nog för att vi ska ha budget och vi har planer att spara ihop till det själva! 

  • Chicita

    Det var ju just därför jag undrade om ni önskade presenter också Flört
    Bidrag till resan är ju också en present - även om det inte är en mixer, brödrost eller liknande.

    Jag skulle personligen inte kunna med att både be om kuvertavgift och present / bidrag till resa dessutom.
    De som absolut vill ge något kommer att fråga antingen er eller någon annan om vad ni vill ha och då kan ni ju säga att det är bidrag till resan i så fall.

    "en enkel kuvertavgift" låter väldigt konstigt i mina öron.

    Jag skulle formulerat det så här (grunden är er egen formulering):
    -------------------------------------------


    Vi hoppas att ni vill närvara när vi säger ja till varandra


    7/6 kl 14:30


    Badelunda Kyrka


    Efter vigselakten fortsätter vi firandet i 
    Badelunda Kyrkskola 


     


    Kvällen firar vi med våra vuxna vänner.
    Eventuella ammande spädbarn är också välkomna 


    Saker har vi många och önskar därför endast att få dela vår stora dag med de vi älskar allra mest
    vi har därför valt att ta en kuvertavgift på XXX kr för att få möjlighet att fira med så många som möjligt


     


    Temat för dagen är 50-tal/Rockabilly

  • Maria466

    Chicita: jo bidrag till resan är ju också present förstås. Tänkte inte så långt 😉 Ska fila vidare på texten. Tack för feed back

Svar på tråden Hur formulera sig?