• victoriaw

    Fotografera eget bröllopsfoto via stativ, någon?

    Någon som gjort det innan, eller har samma planer? :)

    Vi ska resa utomlands och jag tyckte de tog överpriset för en fotografering de jag hittade. Har fotat mycket men blir förståss lite nervös att göra det via stativet. Helst skulle min bror tagit kortet.. Men nu är ingen mer än oss 2 där.. :)

  • Svar på tråden Fotografera eget bröllopsfoto via stativ, någon?
  • veronica84

    När min bror gifte sig i Spanien så valde han att köpa en egen kamera istället för att skaffa en fotograf. Det skulle nämligen kosta ca 10 000 kr för en fotograf. Helt sanslöst mycket, så han köpte en kamera och lät en av vittnena att fota dom och sedan fotade han sin fru och barn själva och det blev hur fina bilder som helst. Var en kamera som kostade många tusenlappar oxå..

  • CarolinZ

    Alltså, det är klart att man kan fota sina egna bilder, men det kräver lite mera pussel.
    Jag använder alltid en fjärrutlösare med inställd fördröjning, det underlättar massor. Min kostade väl typ 400kr och funkar till de flesta kameror.

    Här är två exempel som jag tagit på mig och mannen med min Canon EOS400 och fjärr.




    Lycka till!
  • Mariposa

    Men fotografen tar ju så mycket för att kunna leva på sitt yrke. Mer än hälften går ju bort direkt i skatter och andra avgifter. De spenderar ju myxket tid efteråt också med redigering osv. Jag tycker det är värt pengarna. Det är i bilderna alla minne sitter sen efter ju.

Svar på tråden Fotografera eget bröllopsfoto via stativ, någon?