• Aniara­4
    Äldre 1 Jan 13:41
    2206 visningar
    6 svar
    6
    2206

    Skräppost

    Ännu ett skumt mail av något slag, oklart vad scammen går ut på men det får man väl veta om man skriver till mailadressen i fråga. Det jag tycker är så fascinerande dumt är att mailet är utformat som en antydan till flirt och kontaktsökande som kanske skulle kunna funka på andra typer av sajter, men på ett bröllopsforum där folk ska gifta sig??? Och dessutom ett antytt flirtmail från en tjej (påstår hen i alla fall) där de flesta medlemmar är heterotjejer? Inte så jättegenomtänkt kanske?

    ---
    Hej,
    Jag gillar din profil i denna gemenskap nätverk och jag tror att du är en trevlig person. Kan vi komma i kontakt? Jag är ledsen om jag skämmer ut dig, ska jag förklara allt om mig själv bland mina bilder. snälla kan du skriva till mig (____@gmx.com) inte på den här webbplatsen eftersom jag är ny i denna gemenskap, och jag tror inte besöka denna sida ofta, skulle jag vilja lära känna dig om du inte har något emot
    Vänligen Det är något viktigt jag vill berätta
    Tack och hälsningar
    Fröken viviana.

  • Svar på tråden Skräppost
  • Äldre 1 Jan 13:58
    #1

    Jag fick samma x2, ett på svenska o ett på engelska :P Blev faktiskt lite imponerad över hur bra svenska det var! Brukar ju inte direkt vara så grammatiskt rätt alla gånger ;)


  • Äldre 1 Jan 14:13
    #2

    har också fått två sånna... irriterande. 

  • Äldre 1 Jan 15:12
    #3

    Har fått det där 2 gånger.

  • Äldre 17 Jan 12:28
    #4

    Hej hej!

    Tyvärr så dyker det upp sådana här profiler ibland. Om du råkar ut för det så kontakta vår support och anmäl det!
    Supporten hittar du här
    http://www.brollopstorget.se/Support/support.php

    Ha det gott!

  • Aniara­4
    Äldre 18 Jan 13:48
    #5

    Det skulle vara SÅ mycket bättre om det gick att enkelt anmäla ett mail med en liten knapp (t.ex. den röda handen) vid mailet. Jag ids faktiskt inte leta upp den där supportsidan och skriva en uppsats om vad problemet är.

    I just det här fallet skrev jag tråden mest för underhållning, jag tycker det är så fascinerande korkat att skriva raggningsbetonade mail från en "kvinna" på en sajt där en förkrossande majoritete av medlemmarna är kvinnor som snart ska gifta sig. (I de flesta fall med en man.)

  • Äldre 20 Jan 10:16
    #6
    Aniara4 skrev 2014-01-18 13:48:15 följande:
    Det skulle vara SÅ mycket bättre om det gick att enkelt anmäla ett mail med en liten knapp (t.ex. den röda handen) vid mailet. Jag ids faktiskt inte leta upp den där supportsidan och skriva en uppsats om vad problemet är.

    I just det här fallet skrev jag tråden mest för underhållning, jag tycker det är så fascinerande korkat att skriva raggningsbetonade mail från en "kvinna" på en sajt där en förkrossande majoritete av medlemmarna är kvinnor som snart ska gifta sig. (I de flesta fall med en man.)
    Jag förstår vad du menar!
    Jag lägger till det önskemålet i min lista.

    Ja, det känns ju lite väl överambitiöst och pretantiöst att skicka raggförslag till kvinnor som står i begrepp att gifta sig
    Tyvärr handlar det nog oftast om spamrobotar som spammar allt i hopp om att få napp.
Svar på tråden Skräppost