• victoriaw

    Grekland 2014

    Någon mer än jag som tänker gifta sig i Grekland 2014? :)

  • Svar på tråden Grekland 2014
  • Mattan

    Nej men jag bor på rhodos så om ni behöver hjälp med något så säg till!

  • victoriaw
    Mattan skrev 2013-12-29 00:21:31 följande:
    Nej men jag bor på rhodos så om ni behöver hjälp med något så säg till!
    Åh, vad gulligt! :)

    Vi har fått svar ifrån Svenska Kyrkan nu att tiden vi ville ha är vår och att bokningsavgiften är registerad :) Hotellet och flyget är bokat och klart. Jag tror vi klarar oss utan hjälp.. vet att man måste ha två vittnen, men vet inte om svenska kyrkan hjälper till med de eller om man kan "hitta" någon som vill titta på..  För antar att vår dotter på 11 månader inte räknas? ;o

    Det är nämligen bara vi 2 och vår dotter som då är 11 månader som åker ner, ingen mer än oss och min mamma vet vad vi planerar.. :)
  • Juli78

    Hej!

    Vi kommer gifta oss på Rhodos i sommar och har också betalt bokningsavgift och även bokat fotograf!
    Är det på Kreta eller Rhodos som ni ska gifta er?

    Jag har läst att Kicki, prästens fru, kan vara vittne. 

  • smastadslivet

    Åhh jag ska gifta mig på Kreta i maj, måste bara boka tiden innan den försvinner.. När, var och hur ska ni gifta er?? :) Behöver all hjälp/inspiration jag kan få, hoppas på att hitta nån som bor där och kan hjälpa mig med lite småsaker..

  • Lowa14

    Vi ska gfita oss på Kreta i juli nu i sommar! Vi gifter oss i Chania den 4/7 och det är också bara vi två och våra två döttrar som ska vara med. Vi har också lite frågor och funderingar kring vittne och hur vi ska lösa det då vi inte har något resesällskap. Sen behöver vi alla tips vi kan få som gäller frisör, florist och fotograf i närheten av Chania. Vi kommer bo i Gerani.

  • Kittwn

    Hej!
    Gud vad roligt med denna tråden!

    Vi gifter oss i Rethymnon 7/6. Bor här så hjälper också gärna till om någon behöver nått.

    Skall ni andra gifta er genom svenska krykan? 

  • Lowa14

    Vi ska gifta oss genom svenska kyrkan.
    Jag har väldigt dålig koll på Kreta men vi ska gifta oss i Chania och vet inte alls om det ligger nära Rethymnon, men vi tar mer än gärna emot tips på flortist och frisör i närheten av Chania. Vi kommer bo i Gerani under vår semester.  

  • Kittwn

    De är ca en timme mellan chania och rethynon :) är de precis väster om Chania ni skall bo? Finns flera Gerani. Ett mellan rehymnon och Chania också.

    Jag har inte så bra koll på Chania men om du surfar in hos karropakreta.blogspot.gr/ så hittar du en tjej som bor i Chania och håller på/funderar på att börja jobba med just att hjälpa folk som skall gifta sig här nere. Så du (ni) kan ju alltid testa att skicka iväg ett mail till henne.

  • Helskotta

    Vilken rolig tråd, vi ska också gifta oss i Grekland på sensommaren (september) Skrattande

    Passar på att fråga er här inne om ni vet hur det fungerar med vigsel på Samos? Vi har förstått det som att det bara är på vissa platser i Grekland som Sv Kyrkan kan hjälpa till med vigselcermonin, och att Samos tyvärr inte är en av dessa platser...
    Finns det andra möjligheter att vigas tro? Vi kan även tänka oss att vigas borgerligt hemma i Sverige innan avresa och sen "bara" ha en cermoni på Samos. Tar tacksamt emot alla tips!
     

  • Kittwn

    Ni kan väl alltid höra med den prästen som viger i Grekland? Kolla i gruppen "Galen i Grekland" på facebook, vet att många där känner de svenska prästparet.

    Ev kan det väl finnas annan vigselförrättare om ni inte absolut vill ha präst. Ortodoxa kyrkan finns ju alltid också men vet inte hur de funkar om ingen av er är grek. 

Svar på tråden Grekland 2014