• Kwallin

    formulering vid tackkort?

    Nu har vår stora dag varit, och vi har fått alla fina bilder från fotografen -dags att skicka tackkort!
    Jag hade tänkt att beställa ett dubbelvikt tackkort med bilder på framsidan och text på insidan. Men hur ska man formulera texten? Ska jag skicka samma text till alla, eller för hand skriva ett personligt meddelande?

    Kom med tips och inspiraton! Hur gjorde ni?

  • Svar på tråden formulering vid tackkort?
  • Chicita

    Det enklaste och vanligaste är väl helt enkelt "Tack för att ni delade vår dag" eller något liknande.

    Vi valde att skicka efter riktiga bilder (alltså framkallade bilder) sen tog jag 2 A4-ark och vek på mitten så det blev som en liten A5-bok.
    Vi satte en "neutral" bild på framsidan (bukett + ringar) sen en porträttbild på oss på högersidan av första uppslaget, en bild på gästen (om vi hade någon, annars en översiktsbild på flera personer eller något annat specifikt) på högersidan av andra uppslaget och på sista uppslaget (insidan av "pärmen") satte vi en bild från eldshowen.
    Vi hade ingen text över  huvud taget på detta lilla minialbum, och bilderna var placerade så att om man klippte isär albumet i "ryggen" så fick man 4 bilder med passepartout, färdiga att ramas in om man ville, men utan någon bild eller text på baksidan som kunde "störa".

    På baksidan av varje kuvert så textade jag ordet Tack

    Vi fick många kommentarer om hur trevligt och genomtänkt det var Glad 

  • PimPim83


    Här är vårt tackkort som vi beställde från Optimal Print (kan verkligen rekomendera dom). Vi beställde två varianter av tack-kort. Det på bilden skickade vi till alla gäster och till de som hjälpt oss (ex frisör, sömmerska, fotograf). Till de som "bara" skickade grattishälsning/postogram m.m till oss skickade vi likadana kort men skillnaden var att texten inuti. I de korten stog : "Tack för uppvaktningen i samband med vårt bröllop".
  • CoG


    Så här såg våra beställda tackkort ut.
    Samma text på alla.

    Sedan skrev jag en persong text under den förtryckta.

    Till alla par och familjer skrev jag
     "Tack för att ni delade den med oss"

    Och till de som kom utan sällskap skrev jag
    "Tack för att du delade den med oss.

    Om någon kommit med present la jag till ett tack för den.

    Jag ville hellre göra varje kort personligt istället för att köra samma text till alla.
    De som inte kunde närvara men som skickade en present skrev jag ett tack för presenten under.

  • Svartsocka

    I våra tack-kort står: Ett hjärtligt tack för all uppvaktning och omtanke i samband med vårt bröllop 12 juli 2013. Vi beställde dem samtidigt som inbjudningarna då vi kände att det skulle vara så lätt att glömma dem senare! :)

  • lenuz

    I vårt kort stod det: Nu har bröllopsklockor klingat, många vänner hälsning bringat. Ett stort varmt tack ni har, från ett mycket lyckligt par. /// Våra namn.

Svar på tråden formulering vid tackkort?