• gotte

    Nervositet över möhippa...?

    Jag är lite nervös över min möhippa, när det gäller vilka jag vill önska ha med. Som så många idag så har jag olika kompisgrupper i olika delar av landet- min hemstad och där jag bor nu. Två kompisar är fullständigt självklara och de är för övrigt de som fixar den. De har dock önskat lite kontakter/namn till andra kompisar, kompisar som jag har där jag bor nu men jag vet inte riktigt vilka. Det eftersom jag inte har så nära tjejkompisar här där jag bor utan vi träffas mycket mer i par där jag upplever att det är de manliga parterna som är bra kompisar. Ett flertal av dessa kompisar är för övrigt bjudna som par till vårt bröllop. 

    Fast jag kanske inte ska ta så allvarligt på det utan lämna lite kontaktuppgifter till de som är bjudna på vårt bröllop och sen lämna det till upp till dem om de vill delta på min möhippa eller inte? Oroar jag mig för mycket? Det känns som att det skulle bli lite "antiklimax" om det bara var jag och de två självklara kompisarna.

    Jag är också lite fundersam över hur de två kompisgrupperna skulle funka ihop. Några av dem har träffats en gång på vår inflyttningsfest och det gick sådär. Fast det kanske skulle vara en helt annan sak när det gäller möhippa?

    Hur som, jag ser fram emot min möhippa och jag litar på dem som ordnar den (vad det nu blir?! ^^), men jag är lite nervös över vilka som ska vara med. Behöver jag vara det eller är det bara "normal" nervositet som jag kan hoppa över?

  • Svar på tråden Nervositet över möhippa...?
  • Chicita

    Du vet egentligen för mycket redan Flört
    Du ska inte ha så mycket att göra med vem som är bjuden, vem som arrangerar, om det blir någon hippa över huvud taget eller inte.

    Så ge dom listan på alla inbjudna och låt det vara upp till dom att bjuda in de dom vill, eller för dom inbjudna att tacka nej om dom inte vill/ kan Glad 

  • Alyllyra

    Jag hade precis som du, flera kompisgäng som jag umgås med som var bjudna. De pratade ihop sig och ordnade ihop, vilket var jättekul. En av mina barndomskompisar hade till och med åkt hem till en av mina "nyare" kompisar för att planera, och det blev också jättebra i slutändan!

    Vi hade flera par som vi bjöd där vi eg. känner killen bättre, alternativt vänner till min man som är mest hans vänner. Vad jag förstår så blev alla inbjudna och så kom de som ville komma och de som inte ville eller kunde gjorde inte det. Jag blev glad för alla som kom, oavsett om de var nära eller mindre nära vänner. Alla hade ju uppenbarligen valt själva att vara med och lägga pengar på att fira mig, och det kändes otroligt hedrande!

  • Sailergirl

    Jag tycker också att det är upp till dem. Lämna lista med alla namn så får de själva bestämma hur de ska arrangera det. Kanske får du två möhippor :)

  • TheD

    Jag tycker inte det är fel att veta om sin möhippa eller att planera den själv. Nu ville jag inte ha en och därför fick jag ingen tack o lov. manliga kompisar är lika välkomna som kvinnliga! En kompis är en kompis och könet spelar inte någon roll alls!

Svar på tråden Nervositet över möhippa...?