• jennyckbengtsson

    Boktips som kommer vara bra för ditt förhållande

    Jag måste passa på att tipsa om en bok som jag och min man läste för ngåot år sedan som jag varmt kan rekommendera alla att läsa. En bra bok som väcker många bra tanakr som kommer vara bra för ert förrhållande. Har till och med en vän som fick låna boken som säger att den räddade deras förhållande. 

    Läs: Five love languagues av Gary Chapman 

  • Svar på tråden Boktips som kommer vara bra för ditt förhållande
  • filibustern

    läste den för många år sen, men p åsvenska då (kärlekens fem språk eller nåt) älskade den! skulle ha behövd läsa om den med jämna mellanrum dock, för att liksom fräscha upp minnet lite!

    även jag rekommenderar den starkt!  

  • filibustern

    det handlar om att människan har ett andra språk, kärlekens språk.

    t.ex jag är en väldigt fysisk person, att visa (och få) kärlek för mig är att hålla hand, kramas, pussas. etc. min fästman däremot har ett språk.. som jag inte riktigt minns vad det hette.. men det gick ut på att göra tjänster. t.ex att komma med en kopp te på kvällen, komma med frukost, ge massage. sånna saker. det är hans sätt att ge och få kärlek. och kan man klura ut vad den andre har, så kan man ge varandra kärlek på den andres eget språk. annars kan det inte riktigt gå fram om man tar det på sitt eget, och den andre inte har det språket. does it make any sense? :P

    men som sagt, skulle ha behövt läsa om boken.. minns knappt nåt. :P och den är väldigt bra! 

  • filibustern

    den här tråden gjorde mig intresserad av boken igen, så jag har lånat den:P den är tack och lov inte så tjock! väldigt lagom längd :) 

  • Brummelisa

    Jag tackar för boktipset. Kanske kan det få mig att förstå sig på min karl en gnutta.

  • filibustern
    Brummelisa skrev 2013-12-18 13:47:47 följande:
    Jag tackar för boktipset. Kanske kan det få mig att förstå sig på min karl en gnutta.
    ja det är det som är så bra - man fattar varandra helt plötsligt!  :) 
Svar på tråden Boktips som kommer vara bra för ditt förhållande