• Svartsocka

    Omöjligt att hitta skor!

    Jag behöver hjälp! Jag hittar inte några skor till mitt bröllop, jag söker ett par gröna klackskor, helst åt äppelgröna-eller limegröna hållet! 

    Har letat som en tok!

    Så har du ett par, känner någon som har eller vet någostans jag jag köpa ett par så SÄG TILL!! :)

    Liknande dessa
     
    (http://boards.weddingbee.com/topic/shoes-are-not-made-anymore-anyone-has-one-or-know-where-to-get-one#axzz2mbf43Jgw)

  • Svar på tråden Omöjligt att hitta skor!
  • Alyllyra

    Jag kan ju rekommendera dessa..
    http://www.shoes.com/en-US/Product/EC1332261-5124916/Nina/Apple+Green+Satin/Womens+Forbes.aspx
    Köpte likadana själv, fast i lila, och de var väldigt sköna! Glad

    Märket, Nina, har flera modeller i grönt som kanske skulle kunna passa? Jag handlade från shoes.com, frakten tog ca 1 vecka men kostade en del. För mig var det dock värt det eftersom jag hade hittat Skorna med stor S. Vad har du för budget/vad kan du tänka dig att lägga ut?

  • Svartsocka

    Ja! Nu börjar det likna nåt! Tack för tipset! Och vad bra att få höra att du handlat från dem och är nöjd! Jag kan tänka mig att lägga Max 1000kr på skorna, kanske mer om jag hittar skorna med Stort S! Har du fler tips så säg till! 😊

  • Alyllyra

    Du kanske redan vet detta? Men skorna du har på bilden är från Nine West och modellen heter Jojus.
    Kanske går att leta på typ Amazon, Ebay etc?

  • Chicita

    Det går väl att köpa skor på typ jenjenhouse och dom där andra "kinashopparna" också. 
    Men jag har inte gjort det själv så jag vet inte hur det funkar och om dom är något att ha.

     

  • Svartsocka

    De skorna på bilden har tyvärr slutat att tillverkas :/ och har kollat Tradera, eBay och etsy. Jenjenhouse har jag lusletat igenom, men inga gröna skor :/ även lightinthebox och några andra sidor är kollade. Men tack för tipsen! :D keep them coming!

  • Chicita
    Svartsocka skrev 2013-12-05 17:10:47 följande:
    De skorna på bilden har tyvärr slutat att tillverkas :/ och har kollat Tradera, eBay och etsy. Jenjenhouse har jag lusletat igenom, men inga gröna skor :/ även lightinthebox och några andra sidor är kollade. Men tack för tipsen! :D keep them coming!
    Men på jenjen och dom så beställer du ju skorna i den färg du vill ha om jag har fattat rätt Förvånad
  • Chicita

    Nehepp det gick visst inte på jenjen... Förvånad
    Men kanske på någon annan av dom sidorna. Har ju läst om andra som specialbeställt skor i färg liksom

  • tr3apor

    Jag undrar exakt samma sak! Har letat överallt efter gröna skor, i rätt grön! Helt omöjligt!! Favoritar här så jag kanske får nåt tips!

  • Svartsocka

    Som sagt; luskollat varje sko på jenjen för att se om de hade rätt grön eller om man kunde ändra färg till grön, men det går inte! :'( brudskorna går endast i vit, ivory, silver eller blått(!) :/ :) Hoppas vi får något riktigt smaskigt tips! Tr3apor

  • Svartsocka

    Vad ni är duktiga! Tack så jätte mycket för alla tips! Kan ni inte berätta ber om färgning? Kan man göra det själv? I så fall hur? :)

  • Ekorren

    Kolla etsy.com också. Finns en säljare som heter Parisxox som färgar och "blingar" skor, vet flera som beställt därifrån. Kan inte länka tyvärr. Finns många andra säljare med :) Är förresten också intresserad av att färga själv. Måste det vara något speciellt tyg/färg för att det ska gå?

  • Larssonmaria86

    Jag köpte mina skor från märket Rainbow ("riktiga" bröllopsskor så otroligt bekväma) i en brudaffär för runt 1000-lappen, då var dem ivory men man kunde skicka in dem till Rainbow så färgade dem skorna gratis till en och det fanns cirka 40 nyanser att välja mellan. Tror även man kan beställa via deras hemsida :)

  • niriel
    Ekorren skrev 2013-12-05 21:23:11 följande:
    Kolla etsy.com också. Finns en säljare som heter Parisxox som färgar och "blingar" skor, vet flera som beställt därifrån. Kan inte länka tyvärr. Finns många andra säljare med :) Är förresten också intresserad av att färga själv. Måste det vara något speciellt tyg/färg för att det ska gå?
    Tänkte just tipsa om det! Länk som följer: http://www.etsy.com/se-en/shop/Parisxox?ref=shop_sugg
    Jag köpte mina skor därifrån, sagolika!
Svar på tråden Omöjligt att hitta skor!