• Tess85

    Kallskuret på bröllop?!

    Hallå, vi går i tankar kring maten på vårt bröllop, kan man bjuda på kallskuret? Vi planerar ett sommar bröllop, tacksam för tips inom allt :)

  • Svar på tråden Kallskuret på bröllop?!
  • Allis

    Det hade vi, massor av det :). Hjort, vildsvin, serrano, pata negra, tupp, hästkorv. Allt skulle ha en anknytning till oss så det mesta kom från gårdarna runt omkring utom korven som kommer från Dalarna där jag växte upp och skinkorna asade mamma med sig hem från Spanien.

  • daniiel

    Givetvis kan ni det och det är inte så ovanligt. Gott och praktiskt :)

    Vi hade en liten buffé till vår första bröllopsdag och då bjöd vi på kallskuren fläskfilé samt kycklingfilé. Enkelt att tillaga i förväg och servera. Billigt blev det också. Super :)


  • Tess85

    Tack för ditt svar! Det är ju väldigt gott å fräscht, eftersom vi ska ha det på sommaren så är jag som person att jag inte vill ha för matiga, å då menar jag varm mat. Man kanske kan ha kallskuret och som du sa fläskfilé och kycklingfilé men även en god sommar sallad?

  • Principisessan

    oh ja, har varit på flera bröllop med kallskuret. Antingen många olika sorter, nån paj, sallad, potaatissallad mm i en buffé, eller te servering av varm potatis, varm sås, kallskuret kött och sallad. 

     

Svar på tråden Kallskuret på bröllop?!