• josefina01

    Buffe och tårt tips för bröllop i skellefteå

    Hej tänkte höra om det är någon som har beställt mat och tårta till sitt bröllop här i skellefteå? vilket företag anlitade ni? funderar på att beställa maten från food och tårtan från stigs..men någon kanske har något bättre förslag?

  • Svar på tråden Buffe och tårt tips för bröllop i skellefteå
  • daniiel

    Vi beställde vår tårta från Konditori Kringlan (på Getberget), samma som har Ainas café, och är supernöjda :) Det var inte första, eller sista, gången vi beställde tårta via dom och vi är alltid lika nöjda :) - www.konditorikringlan.se/system/visa.asp&FID=245&HSID=24397

    När det gäller catering, så har vi inte prövat något företag, men många vi känner är väldigt nöjda med och pratar gott om Din fest. - www.dinfest.se/


  • Ploppcorn

    Jag är också på tårt- och cateringjakt! Jag har mailat food då jag hört att de ska vara bra och de hade bra priser och de skulle uppdatera sitt sortiment vid/efter årsskiftet. Ska även träffa Kicki från Din Fest när jag är hemma över jul (bor i sthlm) när jag är hemma för att se vad de har för priser och utbud. De verkar bra och eftersom jag är från Skelleftehamn känns det lite kul att kunna gynna samhället. :) Både Food och din fest har jag hört bra om! Tyske kocken ska tydligen ha bra mat, men har läst sisådär om bemötande här på bt.

    Vill gärna puffa för mer tips på tårtor och gärna bilder! Och såklart höra hur de smakar. Min kille gillar inte marsipan så vi är inne på en gräddtårta (typ jordgubbstårta) så om nån har bilder på gräddtårtor från olika konditorier vill jag gärna se :)

  • daniiel
    Ploppcorn skrev 2013-11-05 17:25:18 följande:
    Vill gärna puffa för mer tips på tårtor och gärna bilder! Och såklart höra hur de smakar. Min kille gillar inte marsipan så vi är inne på en gräddtårta (typ jordgubbstårta) så om nån har bilder på gräddtårtor från olika konditorier vill jag gärna se :)
    Tårta brukar man ju kunna välja efter eget tycke och smak :) Marsipan är ju inte alls nödvändigt, men vill man ha en tårta med det "klassiska" utseendet så kan ju kanske sockerpasta vara ett alternativ? Annars funkar ju gräddtårta eller någon moussetårta perfekt :)

    Om du har facebook, så kan du kika in på www.facebook.com/pages/Konditori-Kringlan/120633051337425&sk=photos_stream Där har dom bilder på lite diverse tårtor och annat som dom gjort. Jag vet inte om det är samma bilder, men på Ainas FB finns också bilder, www.facebook.com/pages/Ainas-Caf%C3%A9/101575696584769?id=101575696584769&sk=photos_stream Det är Kringlan som bakar dit, samma ägare.

    Vi valde en klassisk prinsesstårta med vit marsipan, rosor i olika rosa nyanser och svarta blad i nederkant. Var supernöjda med den tårtan :) En annan av mina favorit, som vi haft vid ett annat tillfälle, är en moussetårta med hallon- och chokladmousse. Otroligt god!
  • winter2013

    Jag ska beställa en tårta med Emelie Ullberg från Piteå. SVINduktigt tjej. Hon va även med i hela sverige bakar.

Svar på tråden Buffe och tårt tips för bröllop i skellefteå