• Äldre 2 Nov 07:46
    4726 visningar
    13 svar
    13
    4726

    New York 2014

  • Svar på tråden New York 2014
  • Äldre 2 Nov 07:48
    #1

    Förbannade padda :p Ja alltså, new york 2014, här samlas vi! Vad har ni fixat? Jag letar florist och frisör just nu...

  • Äldre 7 Nov 23:00
    #2

    Hej

    Vi gifter oss i New York i slutet av mars på vår förlovningsdag. Längtar!!!

    Jag vill gärna ha tips på allt.
    Bra restauranger, blommor, frisörer m.m.

    /Helena 

  • angeli­ca0912
    Äldre 15 Dec 21:48
    #3

    Hej! Vi gifter också oss i NY i mars 2014. Den 7:e närmare bestämt. Det är hemligt och blir bara vi två, gifter på City Clerk och har bokat Noah Deveraux som fotograf. :) Behöver verkligen också tips om restaurang och frisör! Bara fråga om ni undrar nåt!:)

  • SweetC­olorfu­lPhoto­graphy
    Äldre 20 Dec 21:32
    #4

    Vilken dröm med NY-bröllop!!!!

  • heleni­ng
    Äldre 3 Jan 13:32
    #5

    Hej!


    Jag och min blivande gifter oss i New York i början av maj i år. Varken jag eller han har varit där tidigare så det ska bli riktigt spännande!


    Vi har varit tillsammans i drygt tre år och förlovade oss för snart ett år sedan. Har pratat bröllop ett tag men har inte riktigt varit överens om hur vi vill göra (bara att ett traditionellt kyrkobröllop inte är aktuellt för någon av oss). Och så kom vi på detta och det känns helrätt för oss båda!


    Vi kommer göra det ensamma, bara han och jag. Möjligen kommer vi ha en fest sedan när vi kommit hem, men inget vi planerar i nuläget. Det kommer bli en enkel borgerlig vigsel, och nu håller vi på och klurar ut vad vi vill göra efteråt för att få en riktig drömdag. Har hittat en jazzklubb/restaurang med utsikt över Manhattan och kanske blir det även en helikoptertur. Har även kikat på fotografer, hade känts smidigt med en svensktalande men inget måste. Jag ska inte ha någon brudbukett och ingen traditionell brudklänning, tänker mig dock att jag ska ha en vit klänning, något klassiskt stilrent. Just nu tittar vi på ringar och det finns ju verkligen hur mycket som helst, blir helt snurrig!


    Vi har inte satt någon budget ännu, tanken är att vi ska köpa hus om ett par år så det känns inte som att vi vill blåsa hela sparkontot på en resa. Samtidigt ska ju denna dag bli ett minne för livet.


    Har en hel del kvar att planera (märker jag nu när jag börjat skriva här )Tar gärna emot tips från er som kommit en bit i planeringen. Hur fasen gör man med smink och hår, tex?

  • Äldre 3 Jan 14:22
    #6

    Igår bokade vi svenska kyrkan New York den 26 /9 för vårt bröllop. Då har vi varit tillsammans i 10 år. Vi kommer att bjuda släkt och vänner och de som vill komma är välkomna. Vi får se hur många vi blir, men jag skulle tro runt ett 30.Min blivande man har alltid villat gifta sig i New York, så nu blir det av. Han har under hela hösten tagit sånglektioner och på vår förlovninga dag sjöng han serenad för mig halv sex på morgonen och frågade om jag ville gifta mig med honom nästa år.Nu kollar vi på kläning och ringar. Vi har också varit inne på hur vi sak bo under vår vistelse. 

  • heleni­ng
    Äldre 14 Jan 12:18
    #7

    Jagar just nu fotograf, den vi tänkte oss var uppbokad den dag vi gifter oss så nu börjar sökandet. Tar gärna emot tips!

  • Äldre 16 Jan 15:22
    #8

    Jag gifte mig i Central park i augusti 2013 och hade Michael Skoglund som fotograf. Han kanske är lite dyr (c.a 8000kr) men han var värd varenda krona. Vilka fantastiska bilder! Smidigt att han är svensk också..

  • heleni­ng
    Äldre 16 Jan 20:09
    #9

    Det var han jag skrev om i mitt tidigare inlägg, han var tyvärr upptagen. Han rekommenderade en person vars bilder jag inte tyckte om alls, så nu jagar jag. Har hittat en tjej men hon är osäker på om hon kan...hon undrade vad vi har för budget och jag svarade runt 10 000 kr för 2-3 timmar, någon som har en uppfattning om huruvida det är mycket eller lite?

  • heleni­ng
    Äldre 16 Jan 20:14
    #10

    Fann förresten denna länk: www.mariamelinphotography.com/links.php  , där finner man tips på svensktalande hårstylister, florister mm. Kanske kan vara till hjälp för någon?

  • Äldre 19 Jan 09:00
    #11

    Vi gifter oss snart!!! Den 28/3 som är nästan vår femåriga förlovningsdatum. Vi förlovade oss den 27/3 och sen kom plugg, hus och barn emellan. Så nu kör vi ett för oss drömbröllop i New York. Jag fick tips om att man kan köpa blommor i en vanlig blomaffär och be dem binda dem fint. Mer ekonomiskt ;) Har även bokat en frisör, svensk tjej som heter Elin och bor och jobbar i New York. Verkar jättegullig och tipsade om lite restauranger. Blev lite sugen på vilken restaurang som hade jazz och visade Manhattan Helening? Jag söker just nu efter snygga skor vilket är svårare än jag trodde. Annars tror jag att vi har koll på det mesta. Kul med så många här på tråden....:)

  • Äldre 19 May 12:54
    #12

    Hej,

    Vi åker och gifter oss i NY i sommar. Det finns ett företag som heter Vensette som skickar en stylist till ditt hotellrum/ lägenhet/ kontor och fixar hår och make till ett rimligt pris! Ladda ner appen så kan du själv välja hur du vill se ut.

  • Äldre 22 Jan 20:52
    #13

    Averna, använde du dig av Vensette? Hur var de i så fall? Jag gifter mig nu till sommaren och är också på jakt efter en bra frisör/ stylist. Eller någon här ovan som hittade någon annan som var bra?

Svar på tråden New York 2014