• CJ5
    Äldre 30 Oct 18:02
    1875 visningar
    4 svar
    4
    1875

    Avstång lokaler

    Vi letar lokal för fullt och det vi funderar på är, hur långt kan det vara mellan kyrkan-festlokalen-hotell för att folk ska "orka" stanna länge på festen? Om man bjuder på transport från kyrkan till festlokalen och sen från festlokalen in till stan. Vart går smärtgränsen? två mil? hälften? max 20 minuter? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Avstång lokaler
  • Plätti­s
    Äldre 30 Oct 18:16
    #1

    Det beror lite på var man befinner sig, tänker jag. När en kompis gifte sig förra sommaren hade de två mil mellan kyrkan och lokalen, och det var inga problem alls. Vi gäster fick gott om tid på oss att ta oss dit eftersom de fotades efter vigseln. Men då var det i Umeå där även vi kommer att gifta oss. Här uppe är avstånd en helt annan sak, upplever jag det som. Två mil är typ nästgårds

    Om ni ordnar transport tror jag att de allra flesta inte kommer ha så mycket åsikter om avståndet. Är det någon som har bråttom hem till barnen för att lösa av barnvakten tar de förmodligen egen bil och löser det så.

    Åtminstone skulle inte jag vara det minsta kinkig om någon satte mig på en abonnerad buss för att ta mig till festligheterna och hem igen Det kanske till och med går att skjutsa gästerna till dörren på hotellet eller hem om de bor i närheten. Då ser jag inte hur någon skulle kunna bli missnöjd. 
    De kanske kan anmäla att de vill åka med bussen samtidigt som de lämnar OSA? 

  • CJ5
    Äldre 30 Oct 18:21
    #2

    Det är en liten by i Dalarna, och alla lokaler där har vi gått igenom och hittar inte riktigt rätt. så det blir att vidga sina vyer till grAnnbyarna. Det är bara m2b föräldrar och ett syskon som bor i byn, alla andra som kommer, kommer bo på hotell. Så barnvakts avbyte blir det inte. :) Men då borde vi kunna kolla i byarna runt om?

  • Äldre 30 Oct 20:10
    #3

    Vilken by?

  • CJ5
    Äldre 30 Oct 20:28
    #4

    Avesta, söker en lada.

Svar på tråden Avstång lokaler