• Äldre 29 Oct 16:07
    9232 visningar
    6 svar
    6
    9232

    Bröllop i Rättvik sommaren 2014

    Hej! 

    Någon mer som gifter sig i Rättvik sommaren 2014 och vill dela tips på frisörer, catering, fotograf mm?  

  • Svar på tråden Bröllop i Rättvik sommaren 2014
  • Alylly­ra
    Äldre 29 Oct 19:35
    #1

    Nej, men jag gifte mig i Rättvik nu i september 2013. Så jag kan alltid komma med tips om så önskas :) Var i Rättvik ska ni gifta er?

  • Äldre 29 Oct 19:42
    #2

    Vi gifter oss den 9 augusti i Rättviks kyrka och fest i Sturladu på Gammelgården Jag är nu mest på jakt efter frisör och sminhjälp, bor inte i Dalarna så jag har noll koll Gick du till någon speciell eller har du tips? Vi letar också spelmän som kan spela och har föröskt få tag på Rättviks spelmanslag men får ej svar, hade ni något sådant?  

  • Alylly­ra
    Äldre 18 Nov 12:07
    #3

    Vad kul! Det är så fantastiskt fint uppe i Rättvik så ni kommer nog få en toppendag!

    Jag hade hjälp av mina vänner med frisyren, men fick hjälp av en tjej med sminket eftersom jag inte är så bra på det själv. Hon heter Monica Larsson och har ett företag som heter "Färg Form Stil", du kan googla det. Jag blev väldigt nöjd och sminket satt bra hela dagen trots tårar och kyssar

    Vi hade inget spelmanslag, jag letade en del innan men tyckte att det var svårt att hitta. Funderade ett tag på att försöka få tag på min gamla orkester från Falun, Gränslöst, men det slutade med att jag inte orkade... Men kommunala musikskolan i Rättvik kanske har nått? Eller nått av gymnasierna i Rättvik eller grannkommunerna?

    Ett tips om ni inte bor i Dalarna är att åka upp en dag eller två och "fixa" allt. Vi bor inte heller i Dalarna men tog en dag under sommaren då vi åkte upp till Rättvik och gick in på alla ställen som vi behövde prata med; sminkös, blomsteraffär, Systembolaget, provsmakning etc. Väldigt skönt att få en personlig kontakt och mycket lättare än att hålla på och ringa/maila fram och tillbaka. Så det kan jag rekommendera!

  • Äldre 13 Feb 16:55
    #4

    Vi gifter oss i Rättviks kyrka den 7/6 :) Festen blir i bystugan i Vikarbyn. Som boende till gäster (då vi och många av gästerna bor i Stockholm och i närliggande städer) har vi reserverat platser på Vikarbyns Bed & Breakfast. Vi var där i somras och kollade runt och tyckte att det såg bra ut och dessutom med krypavstånd till bystugan ;)

    Vi ska köra italiensk buffé och planerar att åka upp i mars/april och gå runt och prata med Hellströms i Vikarbyn samt andra mataffärer i Rättvik om vad de skulle kunna fixa. Då tänkte vi även passa på att kolla upp/beställa blommor (t.ex. Blomsterliv http://www.blomsterliv.se/), tårta (t.ex. Fricks konditori http://www.frickskonditori.se/) samt ta en ny tur i bystugan och undersöka vad som fanns på plats och inte, samt mäta och fundera på bordsuppställningar och dekorationer :) Sen blir det nog ytterligare en eller två turer upp innan själva pingsthelgen, då åker vi nog upp två dagar innan och fixar.

    Jag sminkar mig inte i vanliga fall och har alltid samma frisyr så jag har inte helt bestämt mig för hur det blir med hår och smink (sambon har sagt att jag inte får ha någon annan frisyr än den jag har för då kommer han inte att känna igen mig) ;) Om jag känner mig snål fixar jag nog själv med hjälp av närstående :)

    Vi inser att det börjar bli dags att kontakta kyrkan angående en präst också :) Har ni någon som ni kan rekommendera i Rättvik? :)

  • Äldre 10 Jan 18:00
    #5

    Hej! Vi ska också gifta oss i Rättvik men nu, i sommar 2015  Skäms Har ni (mer erfarna brudar) några bra tips för mig? Vi ska gifta oss på Persborgs Bryggan och sen har en fest in Sturladu i Gammelgården. En fråga till bruden som hade hennes fest där, hur många gäster hade du inne? Vi har kanske 80 eller 90 och jag vet inte om det är lite för många? 

    Jag också letar efter en bra frisör och makeup artist så låt mig veta om du har några tips!

    Tack snälla :)

  • Äldre 18 Jan 19:41
    #6
    SallyfromCalifornia skrev 2015-01-10 18:00:43 följande:

    Hej! Vi ska också gifta oss i Rättvik men nu, i sommar 2015  Skäms Har ni (mer erfarna brudar) några bra tips för mig? Vi ska gifta oss på Persborgs Bryggan och sen har en fest in Sturladu i Gammelgården. En fråga till bruden som hade hennes fest där, hur många gäster hade du inne? Vi har kanske 80 eller 90 och jag vet inte om det är lite för många? 

    Jag också letar efter en bra frisör och makeup artist så låt mig veta om du har några tips!

    Tack snälla :)



    Vi ska ha bröllopsfesten på Persborgs Brygga i sommar, vad roligt att ni ska gifta er där! Skrattande Jag vet att de har ett max antal på 88 personer i persborgs brygga, men det är när man sitter till bords och om ni "bara" ska gifta er där så borde det gå bra!

    Jag kommer få frisyren fixad av min kusin som är frisör och brukar göra mitt hår men jag vet inte med make up, känns lite för osäkert att göra det själv även om jag är lite kontrollfreak när det gäller smink ;) Är också lite osäker på vart man ska vända sig.. Men läser sig nog! :)
Svar på tråden Bröllop i Rättvik sommaren 2014