• Maries31

    Hjälp angående Dino bridals

    Skulle vara jätteglad om ni ville hjälpa mig :) Om du har beställt din klänning från Dino bridals.... Blev du nöjd? Motsvarade den färdiga klänningen bilden på hemsidan? Skulle du beställa därifrån igen? Visa gärna bilder!

  • Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals
  • September

    Jag beställde min i juli och 16 dgr senare var den hemma. Har inte fått bilderna än men den ser helt klart ut som på bilden. Den satt jättebra. Jag satt dit lite tyll längst ner för jag glömde fråga om man behövde underkjol vid beställningen. Man hade inte behövt det men jag är lite kräsen. Jag gifte mig igår och har aldrig känt mig så fin.

  • Maries31

    Grattis!!! Hoppas er dag var helt underbar! Tack för ditt svar! Vad roligt att du blev så nöjd!!! Skulle vara kul att se en bild sen :)

  • Nettan69

    Jag funderar oxå på att beställa en klänning därifrån om jag inte hittar en jag faller för i en butik här hemma. Kul o få höra från fler som beställt där. 

  • Miss M

    Även jag är postiv till Dino. Hade hört att det var möjligt att se deras olika spetsar, så det bad jag om. Fick 4 bilder och valde en. Skrev ett meddelande när jag la beställningen att jag skulle maila vilken spets jag ville ha. Gjorde det och bifogade bild. Fick den spetsen jag valt. 

    Jag beställde utifrån mina mått (som en kompis som är utbildad textilslöjdslärare tog) men klänningen blev aningen för liten. Den satt perfekt upptill men var för smal över rumpan typ. Har kommit fram till att de skulle ha behövt ett stussmått också. (De ber bara om byst, midja, höft och längdmått) Det kunde som tur var fixas hos en sömmerska för 600 kr.

    Tror det tog ca 3 veckor från beställning till leverans. Den kom med DHL och jag var inte tillgänglig när de skulle lämna den hemma, så jag hämtade den på ett av deras utlämningsställen. Fick betala ca 1200 kr, så totalt blev det ca 1800 kr.

    Den här klänningen beställde jag
    http://www.dinobridals.com/discount-store-graceful-mermaid-ivory-scoop-waistband-satin-overlay-lace-sweep-train-wedding-dress-mwd085-p-1686.html

    och såhär blev resultatet:

    Jag är jättenöjd med min klänning. Den motsvarar bilderna bra, var definitivt prisvärd, jag fick många komplimanger för den och jag kände mig jättevacker! 

  • sommar2014
    Miss M skrev 2013-09-22 22:27:49 följande:
    Jag beställde utifrån mina mått (som en kompis som är utbildad textilslöjdslärare tog) men klänningen blev aningen för liten. Den satt perfekt upptill men var för smal över rumpan typ. Har kommit fram till att de skulle ha behövt ett stussmått också. (De ber bara om byst, midja, höft och längdmått) Det kunde som tur var fixas hos en sömmerska för 600 kr.
    Först vill jag säga att din klänning satt supersnyggt på dig!

    Men, de flesta "måttguider" jag sett nu i klänningsletandet anger att "hips" ska mätas där man är som bredast, det är väl det vi i Sverige kallar stussmått. De amerikanska sömmerskor jag hittat på Etsy skriver i alla fall att "hips" ska mätas på det bredaste stället runt rumpan.
  • Maries31

    Åh, vad kul med aktivitet här i tråden! Miss M, vad roligt att du blev så nöjd! Grattis och tack för bilden, du är jättefin! :)

  • Maries31

    Inga fler som vill dela med sig av sina erfarenheter angående Dino? Börjar tveka.... vågar jag beställa...?

  • Nettan69

    Jag hittade min drömklänning på Brud&Fest på Hornsgatan i Stockholm! Glad

  • Maries31

    Grattis! :) Måste vara en härlig känsla! Själv velar jag fram och tillbaka vilket kan betyda att förra veckans favorit plötsligt inte ens platsar in på topp 10... :o Ja ja... Ikväll hittade jag en klänning på Dino som både jag och min blivande man tyckte mycket om så kanske ska jag våga chansa trots allt.... Som min finaste säger... "blir du missnöjd så är det ändå inga pengar, då köper vi bara en annan" och det stämmer ju, livet går inte under om köpet an "drömklänningen" skulle visa sig vara ett misstag ;)

  • airamo
    Maries31 skrev 2013-09-22 19:55:02 följande:
    Skulle vara jätteglad om ni ville hjälpa mig :) Om du har beställt din klänning från Dino bridals.... Blev du nöjd? Motsvarade den färdiga klänningen bilden på hemsidan? Skulle du beställa därifrån igen? Visa gärna bilder!
    Jag beställde min klänning på Dino i våras och jag skulle absolut handla där igen, alltså väldigt nöjd :) 
    Klänningen jag beställde var inte någon av de som de har på sidan utan jag mailade bilder på en klänning jag hittat (med vissa ändringar) till några tillverkare i Kina och frågade om de kunde göra den och till vilket pris. Jag fick snabbt svar av Dino  att de kunde göra den, att det skulle ta 2 veckor och de var även billigast av de jag fick svar från.
    Från att jag betalade till att klänningen leverarades vid dörren tog det precis två veckor, jag hade räknat med att det skulle ta minst två veckor innan de skulle skicka den :) 
    Dessutom satt den perfekt, behövde inte justera något.  Jag köpte till en underkjol men det var allt :) 

    Jag får inte upp någon bild här nu.. Det ligger någon bild i tråden om kinaklänningar på min klänning, annars kan du skicka din mailadress som meddelande så kan jag skicka bilder till dig på mailen :) 
Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals