• Sskbrud

    Någon som gift sig på Seychellerna? Varit där på smekmånad? Var ni nöjda??

    Har pratat med ett väldigt trevligt och bra resebolag angående vigsel på Seychellerna. Vi var från början väldigt inriktade på maldiverna. Men de stämmer inte riktigt med tiden & klimatet samt att vigseln där inte blir laglig. Så nu funderar vi istället på seychellerna i juni, med vigsel samt smekmånad där. Känns jätte spännande samtidigt som nervöst och mkt tankar kring hur de skulle bli. Så alla som vet ngt , varit där m.m skriv gärna! Blir så glad!

  • Svar på tråden Någon som gift sig på Seychellerna? Varit där på smekmånad? Var ni nöjda??
  • Anniina

    Vad vill du veta? Var där för ca 10 år sedan. Då var det otroligt vackert och oexploaterat, tror det är mycket mer utbyggt nu. Men paradisvackert lär det vara ändå. Jag var där i mitten av april. Otroligt jättevarmt och superfuktigt. Räkna inte med massa sex, om du inte gillar när svetten forsar så mycket att man halkar av varandra; ) som många ställen utanför väst är det med blandade känslor man ser invånarnas enkla liv när man själv är lyxturist. När jag var där fanns det inga restauranger eller affärer. Man åt på hotellet enbart. Der som finns att göra är att sola, göra utflykter och se miljön, och att snorkla. När jag var där hade dock korallreven dött av el niño, vet inte om de har återhämtat sig.

  • FruForsmark

    Vi var dar i maj och det var underbart! Dock skulle jag inte gifta mig dar da det regnar mycket generellt. Pa tva veckor hade vi 4 dagar med sporegn hela dagarna. Vi sag ett brollop en dag dar det Nara regnade och ett brollop dagen darpa dar det var sol hela dagen. Maldiverna ar mycket mer vader sakert. Jag gillade la digue bast av oarna pa seychellerna.

  • Sskbrud

    Angående detta med regn har jag fått till mig att seychellerna hade bättre väder? Annars får vi helt enkelt köra på maldiverna. Men tanken är i augusti -14. Undrar hur de skulle gå med regn? Är ju maldivernas regn säsong. Men en del skriver att de inte regnar och en del skriver tvärtom.svårt när man vill att allt ska bli perfekt och och pga den stora kostnaden.

  • FruForsmark

    Nja jag var pa maldiverna under deras torrperiod i TVA veckor och inte ett moln pa himlen, men jag vet inte om jag hade vagat satsa pa Maldiverna under deras regnperiod. Har hort olika om det.. Pa seychellerna ar Juni bast och maj nast bast, vi var dar I slutat av maj och vi tyckte det regnade ganska mycket pa tva veckor och lokalbefolkningen att det var vanligt. Seychellerna ar valdigt gront och frodigt, formodligen pga det regnar mer eller mindre alla manader. Men det ar viktigt att ni forstar att Maldiverna och Seychellerna ar totalt olika ogrupper. De ar nada underbara men paminner inte om varandra. Maldiverna ar platta atoller medan seychellerna ar bergiga och frodiga.

Svar på tråden Någon som gift sig på Seychellerna? Varit där på smekmånad? Var ni nöjda??