• Aziba89

    Förlovningsfotografering Göteborg HJÄLP!

    Hej alla där ute! Det är som så att på vår resa i Kreta blev jag friad till och på grund av detta ska vi nu i nästa vecka ta förlovningsbilder i Göteborg Där vi bor. Jag skulle behöva er hjälp med förslag på vackra miljöer i Göteborg som skulle passa för just detta. Vi har funderingar kring botaniska eller näckrosdammen men är evigt tacksamma för alla tips och förslag på romantiska omgivningar! Tusen tack!

  • Svar på tråden Förlovningsfotografering Göteborg HJÄLP!
  • amerika

    Grattis till förlovningen och frieriet! Glad

    Ett par av de finaste ställena har du ju själv räknat upp, men mina förslag är (förutom dem):
    Slottsskogen, Vasaparken, stora allén längs kanalen (mellan Storan och Feskekörka, typ), Trädgårdsföreningen, vilken ö som helst i Göteborgs skärgård eller varför inte vid vattnet på själva Saltholmen.
    Fler "vattenställen" är Lilleby, Härlanda tjärn, Delsjöbadet, Fiskebäck, Askimsbadet, Näset och Smithska udden.  
    Sen är det ju vackert i hamnen vid Göteborgsoperan, vid barken Viking, hamninloppet vid Lilla Torget osv.
    Älvsborgs fästning är ju en cool omgivning.
    Vill ni ha med lite stadsmiljö och inte bara grönt/vatten så finns det ju underbart vackra byggnader i hela Vasastan, Haga, Johanneberg eller Lorensbergsområdet, där man kan få fina foton med trappor, kolonner, statyer osv.

    Lycka till! 


     


     

  • Sjörå

    Vid röda sten tycker jag är vackert. Så kan man få med Älvsborgsbron i bakgrunden. Kan även tänka mig att det är vackert att ta kort vid Kronhusbodarna. 

  • Junika

    Jaa, vid röda sten är det så vackert! Om ni vill att det ska synas att ni är i Göteborg föreslår jag även Götaplatsen, ombord/vid en av de gamla spårvagnarna (de som går "turistrutt" nu) och vid Götheborg om hon är inne i hamnen nu. :)

  • Aziba89

    Hej Alla!

    Tack för alla era förslag!

    VI fotograferades igår på trädgårdsföreningen vid palmhuset i det som kändes som det enda uppehållet på hela dagen. Erika Gerdemark var verkligen duktig och gjorde det lätt att slappna av så nu väntar vi spänt på bilderna som skulle vara färdiga om 4 veckor.

    Tack återigen för ert engagemang

Svar på tråden Förlovningsfotografering Göteborg HJÄLP!