• LARSp1­0
    Äldre 2 Aug 18:43
    3830 visningar
    9 svar
    9
    3830

    Häst och droska är nog pricken över i:et!

    När bröllopet ståndar.''Allt i vitt'' utom rosorna som går i kärleksrött.En vit häst som rider iväg.Det vore en härlig känsla och dröm.Menar jag skulle nog inte välja ngn cab el bil vid den''stora dagen.

    Vad el hur ser ni på färdmedel till & från kyrkan?

    @@@@@@@@@@@@@@-När den underbara stora dagen kommer-@@@@@@@@@@@@@@

    Mvh./LARSp10

  • Svar på tråden Häst och droska är nog pricken över i:et!
  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 3 Aug 05:56
    #1

    Vi hade bil första biten, sen hade vi häst och vagn :)

  • Äldre 3 Aug 07:20
    #2

    Sambon kommer nog att köra vår egna häst o vagn. Eller så rider vi till kyrkan o hem.

  • Äldre 3 Aug 07:29
    #3

    min fästman är tyvärr allergisk, så de där med djurtransport går bort direkt. annars vore en dröm att åka hundsläde en bit :) 

  • LARSp1­0
    Äldre 3 Aug 07:48
    #4
    kärlekensbrudpar skrev 2013-08-03 05:56:04 följande:
    Vi hade bil första biten, sen hade vi häst och vagn :)
    Aha''så kan man ju ochså köra..Lät ju härligt  :)
  • amerik­a
    Äldre 3 Aug 07:57
    #5

    Vi åkte häst & vagn från kyrkan till festlokalen, ca 1 km bara, när jag gifte mig första gången för 18 år sedan. Det kändes romantiskt och passade in i vårt bröllop. Enda missen med det var att vi åkte först och alla gästerna åkte i sina bilar efter oss vilket gjorde att det blev ett låååångt tåg av bilar efter droskan. Om den som körde ekipaget tänkt till så hade vi förstås väntat tills alla gäster kommit på plats och då hade de oxå kunnat "ta emot oss" vid festlokalen. Som det blev nu, fick vi gå ner i källaren och gömma oss en stund innan alla gäster var på plats och kunde skåla med oss.

  • LARSp1­0
    Äldre 4 Aug 17:39
    #6
    amerika skrev 2013-08-03 07:57:58 följande:
    Vi åkte häst & vagn från kyrkan till festlokalen, ca 1 km bara, när jag gifte mig första gången för 18 år sedan. Det kändes romantiskt och passade in i vårt bröllop. Enda missen med det var att vi åkte först och alla gästerna åkte i sina bilar efter oss vilket gjorde att det blev ett låååångt tåg av bilar efter droskan. Om den som körde ekipaget tänkt till så hade vi förstås väntat tills alla gäster kommit på plats och då hade de oxå kunnat "ta emot oss" vid festlokalen. Som det blev nu, fick vi gå ner i källaren och gömma oss en stund innan alla gäster var på plats och kunde skåla med oss.
    Trevlig berättelse!Fast ja ni skulle kommit med ekipaget efter alla gästerna.Ja fint besök kommer ju sist ;)
  • Äldre 4 Aug 17:44
    #7

    Jag är sugen på häst och vagn.. Men min sambo och hans sida av släkten är allergiska så det blir nog en fin gammal bil istället.


  • CoG
    Äldre 4 Aug 20:44
    #8

    Inget fel med bil av ngt slag....

    Det måste inte vara som i de värsta romantiska filmerna.
    Och med häst o vagn måste väl resten av bröllopet hålla samma nivå?
    Häst och vagn blir lite mer åt det kungliga hållet.
    Håller man till på ett slott med middan så skulle det absolut passa tycker jag.

  • Äldre 9 Sep 17:46
    #9

    Häst o vagn siktar jag med på. Men tänk på att det tar tid för hästarna att gå. Ca 5km/h! Så kyrkan får inte vara för långt ifrån feststället. Vi ska nog köra bil först (runt till olika ställen och fotas), sen mötas upp av häst och vagn halvvägs till feststället, så blir det tjusig entré ändå! :)

Svar på tråden Häst och droska är nog pricken över i:et!