• fredri­ik
    Äldre 15 Jul 19:51
    32648 visningar
    2 svar
    2
    32648

    Dyrt med diamanter i Sverige

    Efter att ha tittat runt en del på diamantringar, har jag kommit fram till att de är mer än dubbelt så dyra som i England via ex, sidan http://www.77diamonds.com

    Varför är det så? Förvånad
    Jag kan inte hitta någon vettig förklaring till detta. Någon som vet?
    Tillkommer det en extra avgift på de engelska diamantringarna? Det är väll ingen tullavgift som man måste betala? Vi har väll fri handel inom EU...

    Är det någon som beställt från sidan ovan som kan rekommendera den? Någon annan sida som är bättre?


    Tacksam för svar. Glad

     

  • Svar på tråden Dyrt med diamanter i Sverige
  • Äldre 15 Jul 20:14
    #1

    Jag har beställt från UK och är mkt nöjd. Ingen tull tillkommer eftersom vi är med i EU, men många engelska sidor lägger inte till momsen förrän man har lagt ringen/diamanten i shoppinvagnen. Jag beställde min ring från thediamondstore.co.uk -De hade bra service, jag fick kontinuerliga uppdateringar och det var hemleverans via UPS. Skitsnygg var den också...

  • Äldre 18 Apr 16:59
    #2

    Jag kan avslöja att jag köpte via www.77diamonds.com och det blev mycket uppskattat. Jag läste på en hel del om en diamants kvaliteter ( CCCC ) och valde en med bra färg, väldigt små föroreningar, bra certifikat och rätt storlek. Resultatet blev en diamant som gnistrar som f*n i solen. 

    En svensk sida med bra priser är: www.diamanthuset.se

    de har också en bra beskrivning om de olika C:na: 

    www.diamanthuset.se/se/page/om-diamanter.php

Svar på tråden Dyrt med diamanter i Sverige