• Gissi
    Äldre 15 Jul 18:50
    10050 visningar
    18 svar
    18
    10050

    Flash mob!

    Det hela började med att jag såg denna video:


    ">



    Och blev kär! Jag ville göra samma sak. Tänk att få dansa in till sin vigsel. En upplevelse man sent kommer glömma. Men min blivande ville inte (han gillar verkligen inte att dansa). Jag och alla jag visat videon för har tjatat och tjatat men han vägrar ge med sig. 
    Många säger till mig att det skulle vara så himla roligt. 

    MEN då kom jag på det!
    En Flash mob!! Då slipper min blivande vara med och dansa och det blir en överraskning =D hur bra som helst.
    Jag har frågat många och det är supermånga som är på.

    Det jag undrar då är...
    Är det okej att börja dansa i kyrkan? Vår präst är på semester så jag kan inte fråga henne än men undrar om det är någon som vet?


    ">



    Titta bara på den här. Det är visserligen ett frieri men ändå =D

    Det är dessutom den låten jag tänkt ha. 

  • Svar på tråden Flash mob!
  • Äldre 15 Jul 18:53
    #1

    Om det är ok eller inte kan bara din präst svara på.
    Det är nämligen prästens gudstjänst - mer än vad det är din vigsel.
    Vigseldelen är bara en liten del av gudstjänsten så hur mycket prästerna tycker är ok utöver det traditionella kan bara just den aktuella prästen svara på. 

  • Äldre 15 Jul 19:14
    #2

    En fråga först som kanske kan vara värd att begrunda: Kommer din brudgum att uppskatta din överraskning? Det är ju ER vigsel inte DIN vigsel och om han inte tycker det är rätt tillfälle att spexa så borde det nog respekteras.En flashmob kan man ju göra någon annan gång, kanske en stor födelsedagsfest eller senare på kvällen på bröllopsfesten etc. men ska man spexa till vigselceremonin så bör man nog vara överrens om det.  

  • Ariana
    Äldre 15 Jul 19:36
    #3

    Men oj, ska man behöva oroa sig för att den blivande hittar på något sådant med :S

    Nu känner jag inte din blivande, och vet naturligtvis inte hur han skulle reagera. Om du verkligen tror att han skulle tycka att det vore en kul grej så är det väl ok så länge prästen godkänner. Tänk på att risken finns att han känner sig obekväm och generad och kan bli både ledsen och förbannad med tanke på att han uttryckligen sagt nej till att dansa in. Det är inte bara Din bröllopsdag, det är Er bröllopsdag. Ni ska båda med glädje kunna se tillbaks på den.

  • Äldre 15 Jul 19:57
    #4

    Jag behöver inte skriva det igen, för det är redan sagt, att du/ni självklart måste kolla med prästen först. Sedan tycker jag att du bör ta upp det med din blivande också. En sådan överraskning är det långt ifrån alla som uppskattar. Jag skulle avsky det.

    Och eftersom jag skulle avsky det, så tycker jag också att det överlag är en urusel idé faktiskt. Visst är JK Wedding entrance dance kul - att se på film. Jag antar att du sett den här också,

    och det är samma sak där - kul, på film.

    Jag tycker faktiskt att man ska låta en vigsel vara en fin gudstjänst och ta såna spex efteråt på eventuell fest om man nödvändigtvis måste ha det. Och ja, jag må väl kanske vara tråkig, men det är min åsikt och jag vet att många delar den.


  • Äldre 15 Jul 20:21
    #5

    Jag hade nog gjort det på festen istället faktiskt. Framförallt som att han var så negativ till att göra det själv, då känns det kanske inte som något han skulle uppskatta. Det ör en gemensam vigsel för er och ni bör nog vara helt överens om hur den ska genomföras. Risken är att han kommer att bli arg och känna att hela bröllopsdagen är förstörd.

  • Äldre 15 Jul 20:22
    #6

    Jag tror att risken att du får nej är ganska stor. Det är en sak med dans i en gudstjänst när dansen är en del i lovsång tillexempel. En gudstjänst är ju till Guds ära och inte en show. Som brudpar blir man aldrig huvudpersoner över Den Högste så att säga, och jag tror att väldigt många präster tycker precis som flera här-att spex och uppträdanden kan sparas till den senare delen av bröllopsdagen.

    Personligen tycker jag det kan få vara högtidligt i kyrkan-eftersom även det gott kan få ha sin plats, när det nu ÄR en högtidlig stund i livet att sammanvigas. Det betyder ju inte att man inte får vara glad eller att det ska vara tråkigt, men just spexiga saker tycker jag passar bättre efteråt. Man kan ju göra den där dansgrejen när man anländer till lokalen tex.
    Eftersom din man inte verkar så förtjust i tanken, är det ju frågan om han verklgien skulle gilla en sådan överraskning, och då är ju idén summa sumarum inte så lyckad-men det vet ju inte vi andra, som inte känner er.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 15 Jul 20:27
    #7

    Det sorgliga är att folk har kopierat detta rakt av vilket är fult gjort.Sen tycker inte jag att detta hör hemma vid en vigsel i huvudtaget.  Men det som jag absolut irriterar mig på är att du har tjatat på din blivande. Vill han inte så ska han inte heller göra det. Det är NI som ska gifta er inte endast DU.  Mycket egoistiskt tänkande och det hör inte hemma på röllop. Spar det till ett annat tillfälle.

  • Gissi
    Äldre 16 Jul 13:19
    #8

    Oj, vilka starka reaktioner!

    Jag skulle självklart aldrig göra det om jag visste att min blivande skulle bli sur. Nu känner ju jag honom en aning bättre än vad ni gör och jag vet hur han kommer reagera.

    Anledningen till varför han inte skulle vilja dansa in är för att han SJÄLV hatar att dansa. Han är tom osäker på om han kommer klara av att dansa brudvalsen på festen.

    Så jag gör inte detta endast fär egen "vinning". Jag vet att han skulle uppskatta det, så länge han själv slipper vara med.

  • Äldre 16 Jul 21:52
    #9

    Om du vet att han kommer uppskatta det o du verkligen vill göra det så är det en sak. Men jag skulle då överväga att ha en borgerlig vigsel då som är lite "friare" till sin utformning än vad en kyrklig vigsel är.

  • Äldre 16 Jul 22:04
    #10
    Marione skrev 2013-07-16 21:52:34 följande:
    Om du vet att han kommer uppskatta det o du verkligen vill göra det så är det en sak. Men jag skulle då överväga att ha en borgerlig vigsel då som är lite "friare" till sin utformning än vad en kyrklig vigsel är.
    Det håller jag med om. Det känns inte riktigt som att kyrkan är rätt forum för en sådan sak.
  • Äldre 17 Jul 00:00
    #11

    Instämmer med tidigare talare. Tycker inte det passar sig riktigt i kyrkan och eftersom han redan sagt nej innan så är det nog ingen bra idé. Vi funderar på att göra en liknande grej fast på festen, som en show för gästerna, att vi dansar brudvalsen och sedan bryter mitt i och kör en helt annan stil som ett litet nummer. Min blivande är lite orolig för brudvalsen också och då behöver han inte dansa så mycket utan kan bara fuldansa.. Det är han jättebra på.. :)

  • Lindij­oo
    Äldre 17 Jul 08:40
    #12

    Nja, vet inte om det passar sig i kyrkan faktiskt, men varför inte på festen? Kanske efter middagen? Låter kul!

  • Äldre 17 Jul 10:49
    #13
    Det finns präster som är väldigt öppna för en kul grej, ingen kommer ju att glömma ert bröllop!Skrattande Det finns ett intresse av att få Svenska kyrkan att framstå som nytänkande och inbjudande kan det absolut vara möjligt.Det är ju ert bröllop och bara ni vet hur det känns värdig, lämpligtt osv.
    Jag tycker absolut du ska höra med prästen! 
  • Äldre 17 Jul 19:29
    #14

    Jag säger bara: kolla med prästen så han eller hon får säga sin mening (om hen säger nej är det naturligtvis nej), annars tycker jag att det är upp till var och en vad man vill sätta för stämning på bröllopet. Vissa vill ha det traditionellt, vacker och högtidligt, andra vill bara ha en fest från början till slut.

  • Äldre 17 Jul 20:06
    #15

    Själva vigseln tycker jag att man ska vara helt överens om. Sen kan det handla om dans, lite mer spännande platser eller vad som helst men just den biten tycker jag att båda ska ha koll på.

    Kul överraskningar hade jag sparat till lite senare.

  • Äldre 26 Mar 11:20
    #16
    Jag ääälskar idén!! Varje ggn jag ser JK Wedding-videon blir jag tårögd och sådär alldeles töntigt lycklig inombords. Vill själv dansa ut ur kyrkan till "happy" av Pharrell Williams, vilket inte är en helt omöjlighet. Min blivande är inte heller superdansant men vi kommer möts på halva med något som funkar för båda :) (jag kanske inte får igenom min flashmob men några schyssta padeboré-steg kan det mycket väl bli nerför kyrkgången) 

    Reagerade på de många (onödigt) starka kommentarer i den här tråden, tänk såhär att bröllop ÄR induviduellt och att alla kanske inte har samma vision, synsätt eller behov av traditionsenlighet. Jag hejjar på dig ivf, ser att tråden är rätt gammal men kul om du delade med dig om hur det gick! Cool
  • Äldre 26 Mar 11:58
    #17
    heavenon55th skrev 2015-03-26 11:20:47 följande:
    Jag hejjar på dig ivf, ser att tråden är rätt gammal men kul om du delade med dig om hur det gick! Cool

    Personens nick är svart så det betyder att den inte är medlem längre.


    Så svar på hur det gick lär du nog inte få... Obestämd

  • Äldre 26 Mar 12:20
    #18
    Chicita skrev 2015-03-26 11:58:30 följande:

    Personens nick är svart så det betyder att den inte är medlem längre.


    Så svar på hur det gick lär du nog inte få... Obestämd


    Sant, va synd! Efter bröllopet kanske man iof inte forts hänga här Flört Hade varit roligt att veta hur det gick, eftersom stackars blev så kritiserad här...
Svar på tråden Flash mob!