• Helenis

    Vigselprogram- Hur många behöver man?

    Hur många vigselprogram har ni gjort? Jag tänker mig att det kan ju komma fler till kyrkan än vad som kommer till festen, och hur räknar man. Gör ni ett per person minus ev barn eller ett per sällskap? Hur många extra för ev extra besökare? Satte ni programen i kyrkbänkarna eller lät ni värdpar dela ut dessa?

  • Svar på tråden Vigselprogram- Hur många behöver man?
  • CoG

    Egentligen behöver man knappt vigselprogram, ordningen på allt finns ju i psalmboken typ.

    Vi har bjudit in 47 per varav 9 är barn.
    Men jag har endast gjort 20 vigselprogram.
    Man får titta parvis/ familjevis tänkte vi.
    Kommer det någon utöver tror jag absolut att dom klarar sig utan.
    Samma med såpbubblorna, alla behöver verkligen inte var sin.

  • sommar2014

    Om man gör väldigt enkla vigselprogram, typ skriver ut hemma på A4 som man viker och varje exemplar inte kostar många ören, då skulle jag se till att skriva ut några extra, eller iaf lika många som antalet gäster. Barn brukar väl också vilja göra som de vuxna, och barn som lärt sig läsa brukar ju vara intresserade av sånt som just går att läsa.

    Men om vigselprogrammen är dyra kan ni ju göra 1 per sällskap. Se bara till att toastmaster eller annan person delar ut just 1 per sällskap så att inte de som kommer först tar varsitt och sen finns det inga kvar till resten av gästerna...

  • Helenis

    Enkla kommer de inte vara, jag skall scrappa i samma stil som inbjudan och festhäfte.

    Vi är ca 50 gäster varav 8 barn, fyra av dessa i brudföljet, sen kommer kanske någon extra. Tror det var 26 sällskap, då jag kanske klarar mig på 35 eller något sådant. Såpbubblor tänkte jag fästa på häftet i ett snöre.

Svar på tråden Vigselprogram- Hur många behöver man?