• Ebbaa

    Bra printerpapper för inbjudan?

    Hej!

    Jag sitter just nu och funderar över vilket papper jag skall ha till inbjudningskorten.
    Jag har gjort inbjudningarna själv in photoshop/inDesign och skall skriva ut dom hemma.
    Det kommer följa med två kort i kuvertet:
    1. Enkelare inbjudan med övergripande info / på baksidan ett foto på mig och min m2b
    2. Informationskort med mer detaljerad info / på baksidan en karta över staden vi skall gifta oss i (med utmärkt kyrkan, festlokalen etc.)

    Vi har en ganska vintage känsla på bröllopet och tänkte därför först köpa lite mer matta, rustika papper att skriva ut på. Men insåg att det blir ju inge bra med fotot på baksidan, som man ju gärna vill ha på ett blankare, slätt papper. Jag är en scrapbookingfanatiker i vanliga fall men här vill jag gärna inte klippa och klistra utan bara ha ett dubbelsidigt, tjockt papper.

    Pappersförslag från någon fotofantast därute?

    Kram!

  • Svar på tråden Bra printerpapper för inbjudan?
  • Chicita

    Jag har inget förslag på papper som du efterfrågade. 
    Men fick en idé på en teknik annars eftersom du är pysslig...
    Gör egna kuvert (inte limmade, utan ihopsatta med ett klistermärke eller annat så det syns att det är meningen att man ska öppna hela kuvertet) och på insidan (på den del som inte hör till flikarna på baksidan) så printar ni er bild....
    Då kan man öppna och ta ut inbjudan och informationen på papper med lite vintagekänsla och ändå få er bild på ett fint blankt papper. Ni kanske till och med kan printa texten på kuvertet på utsidan så det blir enhetligt med fonten på resten då också, eller göra en liten bild på utsidan vid adressen Glad 

Svar på tråden Bra printerpapper för inbjudan?