• Webbredaktör Annelie

    Har du gått på semester?

    Sommarsolen sprider sin värme över större delen av landet. Äntligen semester för många. För andra blir det några veckor jobb till.

    Eller kanske blir det ingen sommarsemester.

    Vad ska du göra i sommar och vad ser du mest framemot?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du gått på semester?
  • PMB

    Inte än men snart. Bara en och en halv vecka kvar Glad Då blir det vandring på Kungsleden och därefter allmänn semester i Norrland.

  • Madicken

    Går på semester i en vecka på fredag!
    Vi ska ut i skärgården och till stugan.
    Ska bli såååå skönt att bara få vara, och inte ha massa "måsten" och behöva stressa runt.

    Ser fram emot sol, bad, värme, god mat, glada miner och att rulta runt på gården och grejja med blommor och annat som vi planterat.  
    Spela spel, fiska, grilla, snickra, måla, aaaah det finns så mkt kul!

    Att slippa titta på klockan och känna "huuur ska jag hinna med allt!"

    Solig{#emotions_dlg.flower}Solig

  • kouki

    Egentligen så har jag det, även om det verkligen inte känns så. Bygger om hemma, så är fullständigt kaos och man "jobbar" varje dag med att försöka få ordning på allt.

  • daniiel

    Jag är "ledig" heeela sommaren lång ;) Vilket iofs är rätt skönt och det är hemskt roligt att få så många veckor ledigt med dottern, men jag hade samtidigt gärna haft ett jobb att gå till. Nåja, studierna sätter igång i augusti, så får ladda inför det :)


  • Aniara4

    Två dagar kvar att jobba, sen börjar mitt livs första semester! Har tidigare alltid pluggat, haft timanställningar och kortare projekt och tidvis varit sjukskriven, så det känns coolt och lite märkligt att plötsligt få betalt fast jag inte är där!

    Dessvärre har jag inte så mycket semester, så det blir bara tre veckor nu. Har sparat lite till i höst då jag brukar behöva det bättre, sen tänkte jag ta ut en del i pengar eftersom det är en visstidsanställning som tar slut sen.

  • Aniara4

    Just ja! Vår lyxsemester kommer att bestå i att vi kommer att sitta en vecka i en liten norrländsk stuga utan rinnande vatten eller mobiltäckning och läsa böcker, varvat med besök till vänner och släktingar som förhoppningsvis erbjuder oss en dusch när de känner odören. Det blir tvångsavkoppling på hög nivå!

    Resten av tiden ska vi ha storgenomgång av lägenheten, sortera, slänga och få ordning på några nya förvaringslösningar vi skaffat oss. Herregud, vi är två personer i en trea, hur svårt kan det vara att få plats med våra ägodelar?!

    Utlandssemester blir det förhoppningsvis i november.

  • PimPim83

    Jag är föräldraledig så jag har alltid "semster", eller aldrig beroende på hur man ser det. Flört
    Blivande mannens semester börjar på fredag så det känns väl lite som om min semester börjar då också.


  • snowstars

    Nja.. Jag är ledig "mellan två jobb". Slutade ett lärarjobb i juni och påbörjar ett annat i augusti (vikariat båda två). Så jag är ledig men har inte betalt :P 

    Sambon får semester om två veckor, då räknar jag mig som ledig.  

  • Chicita

    Jag jobbar ju bara extra vid behov så sommaren är ju en guldgruva i tid. Så det är bara att bita ihop och jobba.
    Men vi är lediga halva v 31 och hela v 32.

    På semestern ska vi vara på Gotland. "I medeltiden" så att säga. Så klockor och mobiltelefoner plockas undan. Vi äter när vi är hungriga, sover när vi är trötta och om det finns något evenemang att passa så håller man sig bara i närheten av torget på marknadsplatsen så hör man när dom ropar ut eventuella evenemang Skrattande

  • TheD

    Jag jobbar hela sommaren och sen blir det förhoppningsvis resa över jul & nyår :)

Svar på tråden Har du gått på semester?