• Äldre 1 Jul 08:58
    12655 visningar
    12 svar
    12
    12655

    Bröllop i industrilokal, grotta eller liknande

    Hej alla glada brudar!Jag letar efter en något otraditionell bröllopslokal som en inustrilokal, grotta, lada eller liknande. Alltså något med en ruff karaktär.  Har Gått igenom alla "vanliga" festlokaler och inte hittat någon som passar. Ingen som känner någon eller vet någon som har en lokal som detta som de vill hyra ut?Om jag inte hittar en passande lokal så skjut bröllopet upp till nästa år så uppskattar alla svar!        

  • Svar på tråden Bröllop i industrilokal, grotta eller liknande
  • annie s
    Äldre 1 Jul 09:00
    #1

    Tror att Salasilver gruva håller bröllop. Det är förövrigt en undrbar gruva!

  • Äldre 1 Jul 09:13
    #2

    och i jämtland (tro ja det var) kan man ha bröllop i älgparken, med skogens konung som "vittne" :P

  • Äldre 1 Jul 09:18
    #3

    Skulle Gotland passa ? 
    http://www.furillen.com/lokaler
     

  • Äldre 1 Jul 09:34
    #4

    Var i Sverige hade du tänkt dig ? Och hur lyxigt prismässigt ? 
    http://meetingroom.se/festlokal-kungsholmen-och-stockholm/

     

  • Äldre 1 Jul 09:36
    #5
  • Eliin
    Äldre 1 Jul 09:41
    #6

    Vet inte var ti Sverige du tänkt dig, men i Alingsås finns en fantastik anläggning som heter Lejonberget där bland annat bröllop anordnas.
    Det är en "grotta" i berget, som är inredd på ett fantastiskt sätt. Från början tror jag att detta varit en militäranläggning med skyddsrum.
    Har inte varit där på just bröllop men det är en helt fantastisk anläggning som verkligen är orginell.
    Lycka till!

  • Alylly­ra
    Äldre 1 Jul 09:43
    #7

    Antar att du letar i Stockholm eftersom frågan ligger under den kategorin.

    Vi var i ett bergrum ute i Nacka på bal en gång, tror att den ägs av Äventyrskontoret... Annars kanske Telegrafberget kan vara intressant? Färgfabriken eller Allmäna Galleriet?

    Hoppas du hittar nått intressant! 

  • Äldre 1 Jul 09:56
    #8

    Vad sägs om Ishotellet i Jukkasjärvi? Har besökt deras "is-kyrka" en gång för några år sedan och hade i princip en religös upplevelse (för första gången i mitt liv) för det var så vackert när solens strålar sken genom isfönstret.
     http://icehotel.com/se/ICEHOTEL/brollop/

  • Äldre 1 Jul 14:28
    #9

    Dumt av mig att inte specifisera platsen men är väl i stockholmsområdet alternativt södermanland som jag letar som mest i :)

  • Äldre 1 Jul 14:32
    #10

    Då budgeten är hyffsat stram så hade det varit väldigt bra atthitta någon lokal som inte är gjord för fest, nån veteranbilsverkstad eller mindre industri. Helt enkelt någon som vill ha lite extra inkomst utan att själv veta om det :)

  • Maya
    Äldre 1 Jul 21:32
    #11

    Det finns en fin lokal inne i berget på fjäderholmarna, tror att det är Mackmyra (whiskey tillverkare) som huserar där. Dock osäker på om de hyr ut som festlokal, men ring och hör om du är intresserad.

    Utanför Nyköping finns det ett ruffig lada med tillhörande uteplats, där delar man tak med hästar och de odlar fläder på gården. Lasätter heter gården.

    Man kan vigas och ha fest i Sala silvergruva som någon tidigare skrivit.

    Det finns även båtar som man kan hyra för fest på mälaren.

    Pelles Lusthus i centrala Nyköping hyr ut för fest, ligger vackert bredvid ån i lummande grönska på sommaren med mycket konst i och utanför huset.

    Hotell Lanterna huserar i Nyköpings hamn, där sitter man på taket och ser ner på vattnet och alla andra hamngäster.
     
    I Nyköping kan man även boka restaurangen i valvet inne i slottet och om man ska ha en riktig många gäster så kan man hyra borggården.

    Googla namnen och lycka till! 

  • Äldre 1 Jul 21:37
    #12

    Har du kollat Eskilstuna (Bolinder-Munktell-muséet / hotellet) och så har du ju även Rademachersmedjorna och lokalerna därikring (om sörmland funkade alltså Glad)

    Annars har du ju det där gamla fängelset vad det nu heter, det är folkhögskola och vandrarhem nu (i Stockholm) 

Svar på tråden Bröllop i industrilokal, grotta eller liknande