• tjejn

    Vad skriver jag om mig självi gästlistan/bordsplaceringen?

    Vårt underbara värdpar ska göra festprogrammet till vårt bröllop, men vi själva har fått i uppgift att skriva ner nåt om alla gäster till bordsplacerings guiden.Nu är frågan..vad skriver man om sig själv?!Vill ju inge gärna skriva typ_ Kvällens snyggaste brud. Känns lite fel lixom :DVad skulle ni andra / vad har ni adnra skrivit?     

  • Svar på tråden Vad skriver jag om mig självi gästlistan/bordsplaceringen?
  • Chicita

    Själv gillar jag inte såna där presentationer. Det kan bli så fel. 
    Ofta beskriver man folk med yrke och/eller relation till brudparet och vad händer då om man är arbetslös och kanske bara sambo till någon som brudparet känner liksom Obestämd
    Det kan bli lite uppenbart då hur lite man känner vissa personer... Eller uppenbart att "jahapp, han är arbetslös och hon är hemma och sjukskriven". Man blir liksom uthängd och kan inte välja vilka bitar man själv skulle vilja presentera sig med.

    Men med det sagt så kan det bli en väldigt rolig grej om man lyckas få till det Glad 

    Jag tror inte att ni behöver presentera er själva så mycket faktiskt.
    Ni kanske kan väva in något om era intressen som har påverkat antingen bröllopsresan, dekorationerna eller valet av ställe för vigseln.
    eller helt enkelt bara "Bruden - nygift med Brudgummen."

  • Rockabilly

    Eller så skriver du något som väldigt få vet om dig, t ex om du är väldigt sportig och har svårt att sitta still kan det vara ganska förvånande för gästerna att få veta "jaha, har bruden handsytt ett helt lapptäcke?".

  • Vichy

    Behöver det vara något just på de sidorna om brudparet?
    I de vanligaste fallen brukar det väl finnas flera sidor om brudparet redan i festprogrammet, typ bilder, frågor och svar, rolig info med mera...

    De bröllop jag har varit på har det bara stått typ Nr 1 : Bruden, Nr 2: Brudgummen, Nr 3: ..... ovs..

  • Vichy

    och att de då från nummer 3 är roliga beskrivningar på gästerna och koppling till brudparet med mera....

  • tjejn

    Fast vi känner alla våra gäster båda två, så det blir inte konstigt på nåt sätt. Dessutom skulle vi aldrig benämna någon med sin yrkesroll. Ogillar själv sånt. Vi nämner bara folk med deras intressen eller andra interna grejer.. Vi har hitills nämn oss själva så här:1. (mitt namn) har just sagt JA.2. (hans namn) har även han just sagt JA.3. (personens namn) brudens yngsta syster, boendes på kreta där hon samlar på blommor tillsammans med sin make, nr 6.Osv.Men ja, vi lämnar nog det så...som sagt, det kommer ju stå en massa om oss på andra ställen i häftet :)  .            

  • jimsan78

    Vi ska liksom er ha lite info om gästerna. Detta ska göras med glimten i ögat. Vi kommer själva att göra programmen. Det kommer nog bara stå så här om oss.... Bruden: Lycklig. Brudgummen: Ännu lyckligare.

  • Helenis
    jimsan78 skrev 2013-06-14 04:09:36 följande:
    Vi ska liksom er ha lite info om gästerna. Detta ska göras med glimten i ögat. Vi kommer själva att göra programmen. Det kommer nog bara stå så här om oss.... Bruden: Lycklig. Brudgummen: Ännu lyckligare.
    Haha.. den var bra..

    Jag hittade ett festhäfte när jag googlade där de skrivit typ: Bruden- Du såg henne i kyrkan, det var hon som stod längst fram i vit klänning, en viktig person under kvällen. Brudgum- Han stod också därframme, även han en viktig person.
    Jag tycker det är roligt om man skriver ngt underfundigt om personerna och vilken relation de har till brudparet. tycker man skall undvika yrkesroller och berätta mer om personernas intressen och passioner i livet. sådant som kan väcka intresse och ge andra något att prata med dem om.
Svar på tråden Vad skriver jag om mig självi gästlistan/bordsplaceringen?