• Äldre 21 May 12:18
    19380 visningar
    15 svar
    15
    19380

    Festlokal och boende Västkusten

    Hej,

    Jag och min sambo ska gifta oss nästa år och letar nu med ljus och lykta efter en bra festlokal som rymmer ca. 80 pers. där man får ta med egen mat (catering) och dryck.
    Vi skulle gärna också vilja ha boende i nära anslutning till festlokalen då vi har många långväga gäster och har tänkt oss att ha "festen" fredag-söndag. Någon som har några bra tips?

    Vi har varit i kontakt med Gustafsberg i Uddevalla som vi verkligen föll för och som passade oss perfekt. Dock har vi blivit dåligt bemötta och de dubbelbokade den helg vi trodde vi hade preliminärbokat...
    Därför försöker vi nu hitta ett annat alternativ, vilket är svårt när man redan är kär i ett ställe och ställt in sig på att vara där.

    Så jag skulle bli oerhört tacksam för förslag!

     

  • Svar på tråden Festlokal och boende Västkusten
  • Titran­ia
    Äldre 21 May 12:53
    #1

    Hade hjälpt med lite mer precis lokation, "västkusten" är ett stort område Flört

  • Äldre 21 May 13:18
    #2

    Jag har massa ideér, men vet inte vilken prisklass ni kan tänka er. Man blir ju lite begränsad när man vill kunna ta med egen mat.


     


    http://www.korsholmen.info/ Men vill man hyra den så föreslår jag att du tar kontakt med Martin Celander på Stenungsbaden.


     


    Men hade jag varit ni så hade jag hyrt Villa Vanahem! Det ligger på Stenugsön mellan Stenungsund och Orust/Tjörn. Det är en suverän lokal om man vill ta med egen mat. http://www.villavanahem.se/


    På hemsidan finns en film också från ett bröllop.


    Gästerna kan antingen bo på Stenungsbaden, Tollenäs camping ( vandrarhem), eller på väldigt billiga Hotel Reis


    Eller på Pensionat Solliden: http://www.hotellsolliden.se/Rum.html


    Tar max tio minuter med bilen till Villa Vanahem från alla ställen


    .

  • Äldre 21 May 13:19
    #3

    Är ju ganska nära från Uddevalla också, 35 minuter med Bil från E6:an och sen snabbare om ni åker över Torp.

  • Äldre 21 May 20:30
    #4
    Titrania skrev 2013-05-21 12:53:18 följande:
    Hade hjälpt med lite mer precis lokation, "västkusten" är ett stort område Flört
    Vi är väldigt flexibla, därför skrev jag Västkusten! :)
     
  • Äldre 21 May 20:34
    #5
    Js Fästmö skrev 2013-05-21 13:18:24 följande:

    Jag har massa ideér, men vet inte vilken prisklass ni kan tänka er. Man blir ju lite begränsad när man vill kunna ta med egen mat.


     


    www.korsholmen.info/ Men vill man hyra den så föreslår jag att du tar kontakt med Martin Celander på Stenungsbaden.


     


    Men hade jag varit ni så hade jag hyrt Villa Vanahem! Det ligger på Stenugsön mellan Stenungsund och Orust/Tjörn. Det är en suverän lokal om man vill ta med egen mat. www.villavanahem.se/


    På hemsidan finns en film också från ett bröllop.


    Gästerna kan antingen bo på Stenungsbaden, Tollenäs camping ( vandrarhem), eller på väldigt billiga Hotel Reis


    Eller på Pensionat Solliden: www.hotellsolliden.se/Rum.html


    Tar max tio minuter med bilen till Villa Vanahem från alla ställen


    .


    Tack så jättemycket! Ska kolla allt lite mer noggrant ikväll!

    Jag var kanske otydlig i mitt första inlägg...
    Vi har inte tänkt oss att ha någon jättebudget och är heller inte helt främmande för att ta maten från stället som har festlokalen som jag såg att man gör på Villa Varnhem! Kanske är det mest dryck vi vill kunna stå för själva då detta känns som att det annars blir en väldigt stor post i budgeten. 
    Vi vill gärna att alla gäster ska kunna bo på samma ställe eftersom många åkt långt och vi vill ha helgen på oss att hinna umgås med alla. Men det verkar vara svårt... 
    Tack igen för tipsen!
  • Äldre 21 May 21:15
    #6

    Till villa vanahem är det gångavstånd till stenungsbaden och de har olika prisklasser på rum. Man kan, om man orkar, gå till asolliden och reis också på ca 20 minuter. Även vandrarhemmet på Tollenäs. Sorry för stavning, skriver på mobilen.

  • Äldre 21 May 21:23
    #7

    Jag och fästmannen ska ha vår bröllopsfest i september på Ljungskilegården. Själva rummet är inte roligt, men parken utanför är väldigt fin, köket bra anpassat till catering, det finns många toaletter, bra foajé... Ja, fördelarna överväger att inte rummet är världens mysigaste :) Vi kommer också ha långväga gäster och vi har förhandsbokat Ljungskile Turisthotell lördag-söndag. Hotellet ligger 2 minuters promenad från Ljungskilegården :)

  • Äldre 21 May 21:24
    #8

    Just det ja, vi kommer att ha närmare 90 gäster (vuxna och barn) :)

  • Äldre 21 May 21:33
    #9

    På Hälleviksstrand finns Lokalen, ett ställe precis vid havet som man kan hyra för en billig peng samt ta med egen mat och dryck. Numera är det även ljuddämpande plattor i taket så akustiken är mycket bättre. 

    http://www.halleviksstrand.se/framjandet/lokalen/mer-om-lokalen/ 

  • Titran­ia
    Äldre 22 May 08:21
    #10

    www.festsalen.se/goteborg.php

    Hittade denna sidan när jag googlade lite. Man kan välja område och vad som ska ingå osv, så kan man söka efter lokal Provade inte riktigt själv, men kanske lite hjälp

  • Äldre 22 May 13:49
    #11

    Tack så mycket för alla tips! Nu har jag massor att kolla ikväll! Skrattande

  • Äldre 22 May 13:56
    #12

    Om ni inte vill ha på Villa vanahem ( som jag ändå har som favorit hihi) så finns ju också http://www.stenungsogarden.se/broellopochfest2.html


    På samma ö, fin utsikt, men inte lika tjusigt som Villa VAnahem i inredning och trädgård. Men fantastisk miljö även där, en kyrka ( som är väääldigt speciel..på både gott och ont bredvid - tänk dig fjällstuga invändigt men värd en titt) annars kan man bara vara på stenugsögården och de hyr även ut små stugor.


     


    Det bästa är att man får ett västkustbröllop utan att behöva krångla sig ut, det ät lätt att åka till stenugsön från motorvägen och man behöver inte passa några färjor.


     

  • Äldre 22 May 21:54
    #13

    MalinG, jag kollade på bröllopsforografer idag och hamnade på blogg.andersostman.se och han hade precis skrivit om ett bröllopsjobb han gjorde på Villa vanahem! Kul sammanträffande!

  • Äldre 23 May 09:25
    #14

    Js Fästmö - Villa Vanahem ser verkligen fantastiskt ut, svårt att inte falla för det stället!
    Blir att fråga om priser och kanske åka dit och kolla en sväng!
     

  • Äldre 18 May 20:46
    #15

    Hej allesammans! 

    Jag har summerat alla lokaler jag hittade inför vårt bröllop på en hemsida, www.brollopslokaler.com. Där kan man hitta de lokaler som finns runt GBG och längs med kusten norr och söderut. 

    Hoppas att det hjälper! 

Svar på tråden Festlokal och boende Västkusten