• Helene1982

    Lila brudskor

    Jag söker med ljus och lykta efter lila brudskor men hittar inga. Fick höra idag att de flesta brudskor som idag finns i bröllopsbutiker är i tyg just för att man ska kunna färga om dem. Någon som har erfarenhet av detta eller vet vart man kan lämna in skor för färgning? Helene

  • Svar på tråden Lila brudskor
  • Alyllyra

    Jag köpte precis ett par lila skor Har dock aldrig fattat vad det är som gör ett par skor till "brudskor", det är väl att man har dem på sig när man är brud, eller?
    http://www.shoes.com/en-US/Product/EC1321092-5124916/Nina/Grape+Satin/Womens+Forbes.aspx

    Vilken typ av lila vill du ha? Jag har letat massor efter den "perfekta" nyansen, eftersom lila kan se ut på så många sätt. Vad har du för budget/prisklass? 

  • Magenta

    Jag köpte helt underbara lila festskor på ebay som jag ska ha. Varför krångla till det och färga vita skor? Köp annars bara ett par fina lila skor från början

  • Chicita
    Alyllyra skrev 2013-05-15 16:20:19 följande:
    Har dock aldrig fattat vad det är som gör ett par skor till "brudskor", det är väl att man har dem på sig när man är brud, eller?
    Ja det kan man ju fundera på...
    Jag hade ett par väldigt vanliga sandaler med kilklack och lite platå. korkfärgad sula och svarta remmar. Men jag blev gift för det och kände mig inte som mindre brudaktig liksom Flört 

    Men jag tror att många tänker att det ska vara något extra fint och kanske även lite stabilare (utan att vara klumpig). En danssko *typ* som ger bra stöd och som man ska orka ha på sig en hel dag och dansa och stoja i...
  • Miss M
    http://www.etsy.com/listing/103653532/wedding-shoes-purple-bridal-heelswedding?ref=shop_home_active

    Dessa har jag köpt! Väldigt tillmötesgående säljare som svarade snabbt på mina frågor. De skickades snabbt från USA också. Jag har inte helt gått in dem än, men tycker de känns bekväma. Mina är aningens för stora eftersom jag hellre tog en halv storlek för stor än en halv storlek för liten. (Har hälgrepp och inlägg fram under trampdynan, så det ska nog funka)
  • Alyllyra
    Chicita skrev 2013-05-15 19:39:58 följande:
    Ja det kan man ju fundera på...
    Jag hade ett par väldigt vanliga sandaler med kilklack och lite platå. korkfärgad sula och svarta remmar. Men jag blev gift för det och kände mig inte som mindre brudaktig liksom Flört 

    Men jag tror att många tänker att det ska vara något extra fint och kanske även lite stabilare (utan att vara klumpig). En danssko *typ* som ger bra stöd och som man ska orka ha på sig en hel dag och dansa och stoja i...
    Ja, det kanske är stabiliteten som är poängen? Glad
    Fast de flesta märken verkar bara ha lagt upp en specifik sida för alla sina vita skor och kallar dem brudskor... Det är sällan de pratar om hur stabila de är eller hur sköna de är att gå i en hel dag. Ja, utom märken som typ Angela Nuran eller Hey Lady då, som liksom är kända för sina bekväma skor.
    Och om det inte är nått speciellt med de skorna som kallas brudskor så är det ju bara en ursäkt för att kräma ur några extra slantar för skorna, känns det som. Vilket kanske också är anledningen till att så många brudar börjar inrikta sig på "vanliga" skor i roliga färger 
  • Alyllyra

    TS, Angela Nuran (angelanuran.com) är föresten ett märke som har färgbara skor som även ska vara sjukt sköna att ha på sig, ala dansskor. Men då kostar de därefter också, typ 2000-3000 kr...

Svar på tråden Lila brudskor