• Zhukua­ng
    Äldre 10 May 14:55
    25105 visningar
    14 svar
    14
    25105

    25-års present till någon man inte känner, tips?

    Jag vill ha tips på något man kan köpa till en kille som fyller 25år och som man bara är bekant med, men inte känner så väl. Gärna något som inte är så dyrt. Vi blev lite hastigt inbjudna på fika på söndag och jag avskyr att komma tomhänt, speciellt vid en födelsedag.

    Förslag någon?

  • Svar på tråden 25-års present till någon man inte känner, tips?
  • Äldre 10 May 14:59
    #1

    En flaska fint vin kanske?
    Biobiljetter (kanske nedstoppade i en korg med lite kex och ost och en flaska vin - inte det dyraste vinet då Flört )

    Det beror ju på... vad du tycker är "inte så dyrt" kanske är jättedyrt för mig, eller en spott i havet... 

  • Zhukua­ng
    Äldre 10 May 15:02
    #2

    Helst något kring en hundralapp i prisklass ungefär. Är som sagt inga vi känner väl. Vi var vänner för många, många år sedan och har inte hörts förrän nu under senaste året igen. Funderade på en flaska vin, men tror inte han är så stor vindrickare och dom är alldeles nyblivna föräldrar och därför kände alkohol inte aktuellt. Vi ska köpa något till barnet också, tänkte mig kring 100kr där också. Därav helst inte mer än kring 100kr för presenten också. Mer något symboliskt bara. Så svårt att komma på något och eftersom det är redan på söndag, så måste det vara något som går att hitta i butik under morgondagen.

  • Äldre 10 May 15:07
    #3

    Har ni något ställe som säljer individuella praliner (Kahls exempelvis)?
    Då kan ni köpa en liten ask med 46 praliner med lite annorlunda smaker.
    Annars räcker en bukett blommor bra också Glad 

  • Zhukua­ng
    Äldre 10 May 15:18
    #4

    Tyvärr har vi inte det, annars hade det varit toppen! Jag funderar dock på en kokbok med grillrecept såhär inför sommaren. Det kanske kan vara något som går hem?

  • Äldre 10 May 15:24
    #5

    Ett fint utskrivet recept, lite grillolja (gärna hemmakryddad om du har någon flaska som du kan blanda i) och kanske någon kryddblandning skulle också kunna vara en bra present i samma tema Glad

    Jag brukar försöka använda fantasin och göra något lite annorlunda om jag inte har pengar.
    För en gåva "bara för att vara en gåva" blir inte alltid så uppskattad, och då slängde man ju pengarna i sjön.
    Lite jobb och lite pengar och lite fantasi kan bli en väldigt uppskattad present Glad 

  • Äldre 10 May 15:26
    #6

    Åh jisses... det blev lite fel.. 16 praliner skulle det varit... inte 46 Förvånad
    Nästan tur att du inte följde det rådet Flört

    Du kan ju baka något annars? Glad

  • Zhukua­ng
    Äldre 10 May 15:33
    #7

    Bakning och matlagning är inte min starka sida alls. Vi är dessutom bortbjuda ikväll och imorgon, så tiden finns inte riktigt till det. Jag ska bara försöka hinna en sväng in till centrum och köpa något litet. Vi har inte heller någon skrivare, så att skriva ut något själv går dessvärre inte. Vi har dock en butik som säljer lite "lyxigare" mat och tillbehör. Hittade en fin bok för bara ca 60kr, så det finns ju utrymme att inhandla något tillbehör där till boken Glad

  • Äldre 10 May 15:34
    #8
    Zhukuang skrev 2013-05-10 15:33:03 följande:
    Bakning och matlagning är inte min starka sida alls. Vi är dessutom bortbjuda ikväll och imorgon, så tiden finns inte riktigt till det. Jag ska bara försöka hinna en sväng in till centrum och köpa något litet. Vi har inte heller någon skrivare, så att skriva ut något själv går dessvärre inte. Vi har dock en butik som säljer lite "lyxigare" mat och tillbehör. Hittade en fin bok för bara ca 60kr, så det finns ju utrymme att inhandla något tillbehör där till boken Glad
    Ja ett passande tillbehör till boken kan ju vara pricken över i:et Glad
  • Zhukua­ng
    Äldre 10 May 17:20
    #9

    Hann smita in till centrum efter jobbet och hittade en ny liten butik. Dom säljer lite lyxigare kaffe och tesorter bland annat. Där hade dom en "prova på"-påse med fyra olika av deras egna kaffeblandningar, så jag köpte en sån. Varje en av dom fyra påsarna räcker till tolv koppar. Det var också med någon chokladpralin och ett par såna sockerklubbor, det är som socker på en träpinne. Ser fina och lite gammeldagsa ut. Allt det för 100kr, så precis på budget också Skrattande

  • Äldre 10 May 17:38
    #10
    Zhukuang skrev 2013-05-10 17:20:12 följande:
    Hann smita in till centrum efter jobbet och hittade en ny liten butik. Dom säljer lite lyxigare kaffe och tesorter bland annat. Där hade dom en "prova på"-påse med fyra olika av deras egna kaffeblandningar, så jag köpte en sån. Varje en av dom fyra påsarna räcker till tolv koppar. Det var också med någon chokladpralin och ett par såna sockerklubbor, det är som socker på en träpinne. Ser fina och lite gammeldagsa ut. Allt det för 100kr, så precis på budget också Skrattande
    Perfekt Skrattande
    Det blir ju lite mer genomtänkt (även om du köpte det som ett paket)
    Om jag var som du - och om jag hade någon gammal blomsterkorg eller liknande hemma så skulle jag lagt en tygbit i korgen och stoppat grejorna i  lite snyggt och sen knutit en rosett runt handtaget bara...

    Om du inte har grejor hemma eller inte orkar pyssla - så ta ut sakerna ur butiksförpackningen och lägg i någon fin papperspåse (går att göra av presentpapper enkelt) bara 
  • Zhukua­ng
    Äldre 10 May 17:45
    #11

    Det ligger i en jättefin papperspåse med ett fint spetssnöre i rosett och ett litet hjärta som hänger, så det får nog vara kvar i påsen som det är Glad

  • Äldre 10 May 18:50
    #12
    Zhukuang skrev 2013-05-10 17:45:59 följande:
    Det ligger i en jättefin papperspåse med ett fint spetssnöre i rosett och ett litet hjärta som hänger, så det får nog vara kvar i påsen som det är Glad
    Det låter ju bra i alla fall. De flesta butiksinslagningar är ju i gladpack (plast) med någon rosett av billigt presentsnöre. Och det är ju inte så roligt att ge bort...
  • Äldre 27 Jan 10:32
    #13
    Här hittar du många tips: 
  • Äldre 8 Aug 14:24
    #14

    Inte helt enkelt att köpa en present till någon man inte känner så bra. Att personen är 25 är ju alltid bra att veta, då kanske det passar bra med någon form av upplevelse present. Den typen av presenter brukar funka för unga människor. Själv brukar jag besöka www.presenthjälpen.se där har de massa bra presenttips.

Svar på tråden 25-års present till någon man inte känner, tips?